هنگامی که فرد بیش از حد قند و شکر مصرف می‌کند به حالت چربی در بدن در می‌آید که در اطراف قلب و شکم ذخیره می‌گردد و برای سلامتی او خطرآفرین است. مجله انجمن قلب و عروق اروپا طی تحقیقی که ارائه نمود گفت: در صورتی که قند و شکر بیش از اندازه مصرف شود سبب می‌گردد که اضافه آن به صورت چربی در بیاید و در بدن ذخیره شود. این چربی‌ها در اطراف قلب و شکم قرار می‌گیرند و مواد شیمیایی در بدن تولید می‌کنند که می‌تواند برای سلامتی فرد مضر باشد.

طی این مطالعه محققان نوشیدنی‌هایی که با شکر شیرین شده‌اند مثل (نوشابه، نوشیدنی‌های میوه ای، نوشیدنی‌های انرژی زا) قندهایی که به غذاها اضافه شده‌اند،همچنین نوشیدنی هایی برای تهیه شیرینی مورد استفاده قرار می گیرند مورد پژوهش قرار داده و آنها توانستند رابطه مصرف طولانی مدت قند و ایجاد چربی در اطراق قلب و سایر اندام‌های بدن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

طی پژوهش که صورت گرفت مصرف غذا و نوشیدنی ۳ هزار و۷۰ فرد سالم که دارای رنج سنی ۱۸ تا ۳۰ ساله بودند را در یک بازه زمانی ۲۰ ساله اندازه‌گیری نمودند.

نتایجی که از این تحقیق حاصل آمد این بود که مصرف شکر در این دوره ۲۰ ساله با میزان چربی در مراحل بعدی زندگی فرد ارتباط داشت، به طوری که استفاده بیشتر از نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر و همچنین شکر افزوده شده به صورت مرحله به مرحله باعث می‌شد که چربی‌های اطراف اندام‌ها بیشتر شود.

لین استفن، که این تحقیق را نوشته بود توصیه کرد: میزان شکر اضافه شده مصرفی در روز می‌بایست کاهش پیدا کند افراد به جای نوشیدنی‌های شیرین باید از آب مصرف کنند و میان وعده‌های سالم‌تر راجایگزین غذاهایی که از قند تهیه شده‌است نمایند.

ایشان همچنین در ادامه تاکید کرد:هرگاه که به تهیه مواد غذایی اقدام می‌کنید می‌بایست برچسب‌های مواد غذایی را به خوبی بخوانید تا میزان شکری که به آن اضافه شده را مورد بررسی قرار دهید. آگاهی بیشتر در زمینه قند پنهان به افراد کمک می‌کند تا میزان استفاده از شکر را در رژیم غذایی خود کاهش دهند.