برای حفظ سلامت کبدتان نوشیدن این نوشیدنی پرطرفدار را فراموش نکنید، و اطمینان داشته باشید که نوشیدن این نوشیدنی به حفظ سلامت کبد شما کمک می کند.

یکی از محبوب ترین نوشیدنی های دنیا در بین افراد، قهوه است. ارتباط بین قهوه و کبد، یک ارتباط مثبت می باشد، مصرف قهوه با آنزیم های کبدی رابطه ی عکس دارد. قهوه در درمان کردن کبد چرب هم موثر می باشد، کبد چرب زمانی بوجود می آید که چربی اضافه در سلول های کبدی جمع می شوند. این بیماری در افراد چاق و دارای دیابت و کلسترول دیده می شود.

افرادی که زیاد قهوه می خورند ، کمتر امکان ابتلا به بیماری کبد چرب را دارند. هم چنین نوشیدن قهوه ، احتمال مبتلا شدن به سیروز را کاهش می دهد، قهوه در مقابل مشکلات کبدی نقش محافظت کننده دارد.

جلوگیری از داشتن کبد چرب

جلوگیری از داشتن کبد چرب

روزی ۳ فنجان قهوه باعث جلوگیری از مشکلات کبدی می کند هم چنین اگر بیماری دیابت یا کبدچرب دارید، مصرف بیشتر از ۳ فنجان هم در روز موردی ندارد.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان است که این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، رادیکال های آزاد عامل استرس هستند. بیماران کبد چرب چون دچار دیابت و چاقی هستند ، توصیه می شود قهوه را بدون شکر و خامه مصرف کنند و اضافه کردن ماده شیرین به آن پرهیز کنند.

کبد اولین عضو بدن می باشد که غذاهایی که در روز مصرف می کنیم را مکانیزه می کند، غذایهای دارای چربی و قند زیاد باعث آسیب رساندن به کبد می شود، هم چنین مصرف نوشیدنی های الکل دار به کبدتان آسیب وارد می کند.

تغذیه مناسب برای کبد

کبد

کبد

میوه ها و سبزیجات:

آب میوه هایی که قند ندارند مثل آب هویج، آب سیب، آب لیمو ترش، آب جعفری نوشیدنی های سالمی برای کبد هستند.

از مواد غذایی که گوگرد دارند ، مصرف کنید:

مواد غذایی گوگرد دار مثل سیر، پیاز، کلم، کلم بروکلی و گل کلم است، این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف ادویه ها:

از بین ادویه ها، دارچین تاثیر بسیار خوبی برای کبد دارد.

مصرف عسل:

سعی کنید روزانه یک قاشق عسل مصرف کنید علاوه بر اینکه برای سلامتی بدن مفید است، برای کبد هم مفید است.

مصرف میوه های حاوی آنتی اکسیدان:

این میوه ها دارای آنتی اکسیدان هستند: آلو، کشمش، زغال اخته، شاتوت، توت فرنگی، تمشک، پرتقال، گریپ فروت سرخ، طالبی، سیب و گلابی