دعای پدر و مادر برای فرزند میتونه خیلی کمک کنه که توی زندگی موفق بشه! پس تا می توانید در حق فرزندتان دعا کنید. لازم است انسان علاوه بر تربیت و نیکی کردن به فرزندان خود در حق آنها دعا کند. یکی از کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین رمزهای موفقیت فرزندان در زندگی دعای خیر والدین در حق آنها می‌باشد.

بگو: خدای خودت حامی فرزندم باش که خوشی و خوشبختیش به هیچ بشری وابسته نباشه..

بگو: خدایا درهای رحمت و نعمتت رو جوری به روی فرزند من باز کن که هیچ شخصی قادر به بستنش نباشه.

بگو: خدایا خواسته های فرزندمو اگر به صلاحشه براورده کن جوری که از ته دل شاد بشه.

بگو: خدایا توی تنگناها و تاریکی های زندگی فرزندم نور امیدت رو ازش دریغ نکن و تنهاش نذار.

از خدا بخواهیم و بگیم: خدایا مارو با فرزندانمون امتحان نکن.

دعای پدر مادر در حق فرزندان اگر از دل بیرون آید از آسمان هفتگانه عبور می‌کند و بدون هیچ پوشش و حفاظی در محضر خداوند اجابت می‌گردد. از طرف دیگر نفرین پدر مادر بالاتر از ابرها به نزد پروردگار می‌رسد و سریع‌تر از ضربه شمشیر به اجابت می‌رسد.

از این رو لازم است پدر مادر با نیت‌های صادقانه در تربیت‌های فرزندی منتظر و آماده ظهور مهدی عج تعالی فرج در حق فرزندان خود دعا کنند.
فرزندی که والدین در حق او دعای خیر نمایند پیامبر اکرم در این باره می‌فرماید دعای سه گروه دعای مظلوم، دعای مسافر و دعای پدر و مادر بدون شک مستجاب می‌گردد.

همچنین امام صادق در این باره می‌فرماید:

دعایی که بین آن‌ها و خدای عزوجل هیچ حجابی و پرده‌ای وجود ندارد دعای پدر در حق فرزند زمانی که به او نیکی کنید و دعای پدر علیه فرزند زمانی که او را عاق نماید.

پدر نیکوکاری که در حق فرزندان خود دعا کند دعایش برد زیادی به دنبال خواهد داشت. نمونه آشکار این موضوع دعای حضرت ابراهیم علیه السلام می‌باشد که پس از دریافت مقام رفیع امامت از خداوند درخواست کرد تا این مقام را به فرزندش نیز عطا کند. خداوند هم به پاس زحمات فراوان این پیامبر عزیز دعای پدر او را مستجاب نمود و گل سرسبد پیامبران را در نسل او قرار نهاد.

مردی نزد پیامبر آمد و گفت پدر و مادر پیری دارم که به خاطر انس با من دوست ندارند من به جهاد بروم. رسول خدا در این باره فرمود: پیش پدر و مادرت بمان که قسم به آنکه جانم در دستان او می‌باشد همراهی و در کنار ماندن تو با آنان از یک جهاد یک ساله ارزشش بیشتر است.