به طور میانگین باید در طول روز بیش از 8 لیوان مایعات استفاده شود و بهترین و بی ضرر ترین مایعات آب است که همواره مصرف زیاد آن توصیه میشود. اما پزشکان معتقدند شرایطی که آب را می نوشید بسیار مهم است و در رساندن فواید آن به بدن تاثیر میگذارد. شاید باور نکنید ولی آب هم میتواند به بدن آسیب بزند اگر که ایستاده و با عجله خورده شود. خوردن آب به صورت سر پا عوارض باور نکردنی ای دارد که در این بخش از سایت استار بورس به این مسئله خواهیم پرداخت.

بزرگ ترین آسیب ایستاده آب خوردن به مری وارد میشود و همچنین حس تشنگی تان از بین نرفته و تنش عصبی هم به سراغتان خواهد آمد. بهتر است آب را نشسته و به صورت جرعه جرعه بخورید. در ادامه عوارض جدی و باورنکردنی خوردن آب به حالت ایستاده را مطالعه بفرمایید.

هرگز سرپا آب نخورید/ عوارض جدی ایستاده آب خوردن

هرگز سرپا آب نخورید/ عوارض جدی ایستاده آب خوردن

عوارض وحشتناک ایستاده آب خوردن❌

باعث آرتروز میشود

اگر عادت به نوشیدن آب در حالت ایستاده دارید ممکن است شوک بیشتری به شما وارد شود، زیرا ممکن است بعد‌ها در زندگی تحت تاثیر آرتروز قرار بگیرید. با نوشیدن آب به حالت ایستاده تعادل مایعات در بدن بر هم می‌خورد و این اغلب منجر به تجمع بیشتر مایعات در مفاصل و در نتیجه آرتروز می‌شود.

باعث بقای حس تشنگی می‌شود

وقتی آب را در حالت ایستاده می‌نوشید هرگز تشنگی شما برطرف نمی‌شود. احساس می‌کنید به آب بیشتر نیاز دارید؛ بهتر است در مکانی بنشینید و جرعه جرعه آب را بنوشید تا واقعا تشنگی خود را برطرف کنید.

باعث پاشیدن آب به دیواره معده میشود

زمانی که آب را سریع و ایستاده می نوشید آب مستقیما و با سرعت به دیواره معده شما می پاشد. این شوک در بلند مدت دیواره معده و دستگاه گوارشی شما را نابود می کند.

باعث اختلال در کارکرد کلیه ها میشود

زمانی که ایستاده آب می نوشید کلیه ها نمی توانند آب را تصفیه کنند و به همین دلیل ناخالصی ها در کلیه و مثانه باقی مانده و باعث ایجاد اختلال در کلیه و دستگاه ادراری می شود که گاهی این اختلال دائمی و غیر قابل جبران می گردد.

باعث اسیدی شدن بدن میشود

اسیدی شدن بدن می تواند ضرر های جبران ناپذیری به بدن انسان وارد کند. در نت نوشت قبلا به شما عزیزان گفته ایم که این  اتفاق چه خطراتی می تواند در پی داشته باشد.

اگر آب را در جرعه های کوچک، آرام و نشسته ننوشید بدن شما نمی تواند اسید بدن را با آب کافی رقیق کند و این احتمالا باعث اتفاقات ناخوشایندی خواهد شد.

باعث ایجاد سوءهاضمه دائمی می‌شود

هنگامی که به صورت نشسته آب می‌نوشید، سیستم عصبی بدن شما بسیار آرام‌تر است، عصب‌ها در حالت آرامش مایعات و مواد غذایی دیگر را به همراه آن‌ها را بهتر هضم می‌کنند.

هنگامی که در حالت ایستاده آب می‌نوشید، باعث می‌شوید که آب به نیمه پائینی مری پاشیده می‌شود که این امر می‌تواند «اسفنکتر» را که مفصلی بین معده و مری است، مختل کند و در نتیجه مری به دلیل جریان یافتن اسید‌های معده به سمت عقب، احساس سوزش کند.

دچار تنش اعصاب می‌شوید

هنگامی که آب را به صورت ایستاده می‌نوشید، یک «سیستم مبارزه و پرواز» فعال شده که باعث ایجاد تنش عصبی در بدن می‌شود؛ اما هنگامی که می‌نشینید و آب می‌نوشید، یک سیستم پاراسمپاتیک که به آن «سیستم استراحت و هضم» نیز گفته می‌شود، بسیار متلاشی می‌شود، این سیستم به آرامش حواس کمک کرده و روند هضم غذا را تسهیل می‌کند.

باعث ورم مفاصل (آرتریت) میشود

با ایستاده نوشیدن آب بالانس مایعات در بدن شما بهم خورده و این موضوع اغلب منجر به تجمع آب در مفاصل و تحریک آرتریت می گردد.