نظم و برنامه کلید موفقیت در هر کاری حتی شستن لباس است. همانظور که نحوه ی شستن هر لباسی با لباس دیگر فرق دارد زمان شستشوی آنها بعد از استفاده هم متفاوت است. لباس هایی هستند که بایستی بعد از یک بار استفاده بلافاصله شسته شوند و لباس هایی هم هستند که تا 7-8 بار پوشیده شده بعد شسته میشوند.

این قاعده ی زمان شستشوی لباس برای اینست که شما در عین حال که نظافت را کاملا رعایت میکنید به لباس هایتان با شستشوی زیاد آسیب نزنید و یا با دیر شستن لباسی به پوست و سلامتی تان ضرر نزنید. در ادامه این پست از سایت استار بورس دستور دقیق شستشوی انواع لباس ها بعد از چند بار استفاده را برای شما عزیزان آورده ایم.

هر لباسی رو کی بشوریم؟/ دستور استاندارد شستشوی لباس ها

هر لباسی رو کی بشوریم؟/ دستور استاندارد شستشوی لباس ها

هر لباسی را بعد از چند بار استفاده بشوریم؟

شلوار جین : بعد از 7 بار پوشیدن

سوتین : بعد از 2 بار پوشیدن

تاب و تی شرت : بعد از 1 بار پوشیدن

لباس مهمانی : بعد از 2 بار پوشیدن

کفش ها : وقتی واقعا کثیف شدن

جوراب : بعد از هر بار پوشیدن

لباس ورزشی : بعد از هر بار پوشیدن

پیژامه و لباس خواب : بعد از 5 بار پوشیدن

دامن، مانتو و شلوار نخی : بعد از 3 بار پوشیدن

لباس‌های سفید و ابریشمی چند وقت یکبار شسته شود؟

لباس‌های سفید خیلی راحت کثیف می‌شوند و این کثیفی را نشان می‌دهند.از طرف دیگر لباس‌های سفید چون بدون رنگ هستند امکان شستن مکرر و استفاده مواد شوینده قوی روی آن‌ها وجود دارد.لباس‌های ابریشمی نیز این قابلیت را دارند مکررا شسته شوند به همین دلیل توصیه می‌شود لباس‌های سفید و هر لباسی را که الیاف ابریشمی در خود دارد پس از هر بار پوشیدن بشویید.

 لباس های زیر چند وقت یکبار شسته شود؟

لباس‌های زیر در تماس مستقیم با پوست بدن قرار دارند و لازم است هر بار آن‌ها را می‌پوشید بشویید تا از انتقال بیماری‌ها و بو گرفتن و لک شدن لباس‌های خود جلوگیری کنید. اگر لباس زیری که انتخاب کرده‌اید قابلیت شستشوی مکرر با آب داغ را ندارد آن را نخرید.

کاپشن و جلیقه زمستانی بعد از چند بار استفاده شسته شود؟

کاپشن و جلیقه زمستانی و به طور کلی هر لباس ضخیمی که پوشش رویی شما را در زمستان تشکیل می‌دهد نیاز به شستشوی مکرر ندارد و البته شستن آن ساده هم نیست. شما در هر فصل تنها دوبار مجاز به شستن آن‌ها هستید و در صورت نیاز به خشک شویی باید این کار را به خشکشویی بسپارید.

سوئیشرت و ژاکت پشم بعد از چند بار استفاده شسته شود؟

سوئیشرت و ژاکت پشم هم جزو لباس‌هایی هستند که در تمام طول سال مورد استفاده قرار نمی‌گیرند اما اگر می‌خواهیدآن‌ها را همیشه تمیز و نو نگه دارید پس از هر شش تا هفت بار پوشیدن،آن‌ها را بشویید

مانتو و کت بعد از چند بار استفاده شسته شود؟

مانتو و کت و لباس‌هایی که در لایه دوم پوشش شما قرار می‌گیرند باید پس از هر ۵ تا ۶ بار پوشیده شدن،شسته شوند.پس از این به بعد به خاطر داشته باشید که مانتوی اداره و محیط کار شما پس از یک هفته پوشیده شدن مداوم، هر آخر هفته باید شسته شود.

کت جیر و چرم بعد از چند بار استفاده شسته شود؟

کت‌های حیر و چرم که معمولا در فصل پاییز و بهار مورد استفاده قرار می‌گیرند به سادگی کثیف نمی‌شوند در نتیجهنیاز چندان هم به شستشو ندارند.شما می‌توانید هر سال یک بار بسته به روشی که در برچسب مراقبتی این لباس‌ها ذکر شده آن‌ها را بشویید.

لباس های فرم دهنده مثل گن بعد از چند بار استفاده شسته شود؟

لباس‌هایی مثل گن که برای فرم دادن به بدن به کار می‌روند در تماس مستقیم با پوست بدن قرار دارند و نیاز به شستشو در آن‌ها زیاد است اما از طرف دیگر شستشوی مداوم ممکن است باعث خراب شدن الیاف و کاهش قابلیت کشسانی آن شود،به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند پس از یک تا سه بار پوشیدن، این لباس‌ها را بشویید.

تیشرت، تونیک و پیراهن بعد از چند بار استفاده شسته شود؟

تیشرت، تونیک و پیراهنی که به طور روزمره و معمول می‌پوشید به شستشوی روزانه نیاز دارند یعنی هر بار که پیراهن وتیشرت خود را می‌پوشید نیاز به شسته شدن پیدا خواهند کرد.