دارچین باعث باز شدن رگ‌ها می‌شود و در گردش خون دارای تاثیر بسیار زیادی است و ادویه ای است که مصرف آن شما را از پنی سیلین بی نیاز میکند. علاوه بر این دارچین دارای یک خاصیت خاص و ویژه می‌باشد که آن محافظت بدن در مقابل بیماری‌هاست و همچنین به عنوان تب بر نیز استفاده می‌شود.

دارچین یک ادویه بسیار پرخاصیت و پرمصرف می‌باشد که دارای محبوبیت زیادی در بین افراد است؛ شما هم اگر طرفدار سلامتی و درمان های طبیعی هستید دارچین را فراموش نکنید فرقی نمیکند که پودر دارچین یا عرق دارچین و یا دمنوش دارچین استفاده کنید.

1- کنترل قند خون

بر اساس تحقیقات دارچین به مقاومت بدن افراد دارای انسولین کمک می کند. به همین خاطر است که افرادی که دارای دیابت می‌باشند از دارچین به منظور کنترل قند خون استفاده می‌کنند. شما می‌توانید دارچین را به صورت چای یا به عنوان مکمل مورد استفاده قرار دهید.

2-دارچین برای کاهش سطح کلسترول و تریگلیسیرید

دارچین به روش غیر مستقیم این توانایی را دارد که قند و چربی بدن را کنترل یا کاهش دهد. استفاده از این ادویه باعث کاهش سطح کلسترول بد (LDL)و تری گلیسرسد و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می‌شود.

3-دارچین برای جلوگیری از بیماری آلزایمر

بر اساس گزارشات و تحقیقات استفاده از عصاره دارچین سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود.
دو ترکیبی که در این ادویه وجود دارد به نام های اپی کاتچین و سینامالدهید به مبارزه با از دست دادن حافظه کمک شایانی می نماید. همچنین از رشد و گسترش رشته‌ها در سلول مغزی که باعث ایجاد آلزایمر می‌شود جلوگیری می‌کند.

4-دارچین برای جلوگیری از عفونت

یکی دیگر از خواص دارچین توانایی شگفت انگیز آن در جلوگیری از عفونت مخمر مقاوم در برابر داروست. چون دارچین دارای خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضدعفونی است باعث درمان عفونت‌های داخلی و خارجی می‌شود و مانع از ایجاد میکروب در مثانه می‌گردد.

5-تقویت عملکرد بدن با دارچین

دارچین سبب بهبود وضوح و هوشیاری روانی بدن می‌شود. اگر شما به دنبال بهتر شدن فعالیت مغز خود هستید این ادویه خوش عطر را ببوئید. عطر این ادویه خوشبو  سبب افزایش عملکرد شناختی و تقویت حافظه می‌شود.

6-برای جلوگیری از بیماری قلبی

دارچین به خاطر خاصیت ضد التهابی که دارد از قلب و شریان‌های آن در مقابل عفونت و آسیب‌ها محافظت می‌کند.