پوست گردو دارای خاصیت‌های بسیار زیادی است که می‌تواند با هر عفونتی مقابله نماید.
با توجه به اینکه فصل گردوی تازه رسیده است و شما از خوردن گردوی تازه لذت می‌برید اما به سرعت دست شما سیاه می‌شود. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد اگر حجم زیادی گردو داشته باشید با پوست گردو چه کار کنید؟ آیا پوست گردو دارای خاصیت است؟

پوست سبز گردو برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

پوست سبزی که گردوی تازه دارد دارای مصارف دارویی بالایی است. از این پوست برای مدت طولانی می‌توان جهت ایجاد محیط سالم در روده استفاده نمود.
قابض بودن تانن هایی که در پوست گردوی تازه وجود دارد دارای کاربردهای زیادی برای پوست می‌باشد. اما با این وجود شاید بتوان گفت رایج‌ترین و پرکاربردترین استفاده از آن سم زدایی و از بین بردن انگل‌های روده است.

فواید پوست سبز گردو برای سلامتی

پوست گردو از قرن ها پیش مورد استفاده دارویی قرار داشته و به طوری که در طب سنتی دارای قدمت بالایی است. امروزه نیز تحقیقات زیادی در مورد  فواید داروی آن صورت گرفته که مورد تایید واقع شده است.

پوست سبز گردو برای چی خوبه؟/ تا فصلشه عجله کنید!

پوست سبز گردو برای چی خوبه؟/ تا فصلشه عجله کنید!

برای محافظت از بدن در برابر عفونت باکتریایی مفید است

پوست گردو یک منبع غنی از تانن است که در واقع ترکیبیست که خاصیت ضد باکتریایی دارد.این ترکیب باعث می‌شود که بدن را در برابر باکتری‌های مضر مانند E.COLI و باکتری‌هایی که از غذا ایجاد می‌شوند محافظت کند.
مطالعاتی که بر روی پوست گردو صورت گرفته است بیانگر این است که مانع از رشد استافیلوکوکوس اورئوس، (باکتری عفونت) می‌شود.

برای درمان عفونت‌های انگلی استفاده می‌شود

پوست سبز گردو توانایی زیادی برای از بین بردن انگل‌ها و مقابله با عفونت‌های انگلی دارد. این ویژگی به خاطر ترکیب قدرتمندی است که در پوست گردو یافت می‌شود.

در پوست گردو ماده شیمیایی به نام جوگلون تولید می‌شود که به صورت طبیعی در تمام قسمت‌های این درخت وجود دارد اما در پوسته سبز و نارس بیرونی بیشتر است.
مطالعاتی که بر روی جوگلون صورت گرفته است نشان می‌دهد که یک سم قوی برای حشرات گیاهخوار می‌باشد.

به طوری که اکثر باغبانان از آن به عنوان  آفت کش طبیعی استفاده می‌کنند.
بر اساس تحقیقات در برابر کرم‌های حلقوی، کرم‌های نواری و سایر انگل‌های روده جوگلون بسیار موثر است.
باید توجه کنید همانطور که پوست سبز گردو باعث کشتن انگل‌ها می‌شود ماده شیمیایی جوگلون اگر به صورت طولانی مدت استفاده شود برای بدن انسان سمی است پس به خاطر داشته باشید هنگامی که از یک داروی گیاهی قوی استفاده می‌کنید باید مطمئن‌ترین راه را پیش بگیرید.

به درمان عفونت‌های قارچی پوست کمک می‌کند

در پوست سبز و نارس گردوی تازه ماده‌ای به نام جو گلاندین وجود دارد که دارای خاصیت ضد قارچی می‌باشد. پوست سبز گردو در درمان بیماری‌های پوستی به ویژه قارچی از جمله اگزما، پسوریازیس، تبخال و انگل‌های پوستی مفید واقع شده است.
این ماده همچنین یک درمان قوی و طبیعی برای بیماری پای ورزشکاران به شمار می‌آید.

پوست گردو با عفونت ویروسی مقابله می‌کند

از آنجایی که پوست گردو دارای ترکیب شیمیایی جوگلون است دارای خاصیت ضد قارچی، ضد مالاریا، ضد باکتری و ضد ویروسی است که باعث می‌شود از سیستم ایمنی بدن در مقابل عفونت‌های ویروسی محافظت نماید.
همچنین این ماده همچنین بدن را در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند.

آیا پوست سبز گردو بی‌خطر است؟

از آنجایی که پوست سبز گردو دارای ترکیبات شیمیایی بسیار قوی می‌باشد تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن انگل‌ها و همچنین عفونت‌ها دارد به طور کلی مصرف این ماده برای مدت کوتاه خطری ندارد اما استفاده طولانی مدت از آن توصیه نمی‌شود.
پوست گردو را به طور مداوم نمی‌توان بیش از دو هفته استفاده نمود. اگر شما جز آن از دسته از افرادی هستید که به مغزها حساسیت دارید از این ماده هم استفاده نکنید. در مادران شیرده و باردار هم مصرف پوست گردو توصیه نمی‌شود.
اگر شما در طول روز دارویی مصرف می‌کنید توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از محصولات حاوی پوست گردو با پزشک خود در این باره صحبت کنید و نظر ایشان را جویا شوید.