دیگه نگو چرا بی انرژی هستم. شما انتظار دارید با وجود بی خوابی های شبانه و خوردن فقط یک فنجان قهوه در طول روز انرژی تان حفظ شود؟با ادامه این کار همیشه احساس خستگی و کسلی خواهید داشت و کسری خواب تنها مشکل شما نخواهد بود.

اگر هنگام مطالعه ۷ رفتار زیر اولین نفری که به ذهنتان میرسد خودتان هستید،حتما بخوانید و بیاموزید که چگونه میتوانید در خود تحول ایجاد کنید.

چرا بی انرژی هستم؟

چرا بی انرژی هستم؟

1.آیا به چرخه ی خبری ۲۴ساعته معتاد هستید؟

آگاه باشید که استرس نابود کننده انرژی‌تان می باشد.نتیجه تحقیقاتی در دانشگاه مونترال می گوید اگر همیشه تیتر خبرها را دنبال می کنید و یا توییترنویس هستید خیلی زود تمام انرژی شما به پایان می رسد و محققان بیانگر این هستند که خانوم ها بیش تر از آقایان تحت تأثیر اخبار منفی قرار گرفته و این اخبار در خاطر خانوم ها بشتر از آقایان به جای می ماند. بنابراین روزانه فقط یک بار به اخبار گوش داده و برابری خبرهای مثبت و منفی را رعایت کنید،سرانجام شاهد دگرگونی حال خود خواهید بود.

2.آیا نهارتان را پشت میز کارتان میل می کنید؟

پژوهشگران دانشگاه روچستر براین باورند که اگر به اندازه‌ی خوردن Vegemite ( نوعی غذایی استرالیایی) وقت ندارید بی شک نمی توانید تمام توانایی های خود را به نحو احسنت به نمایش بگذارید. آن ها می گویند کافیست فقط۲۰دقیقه از زمان خودرا به بیرون از محل کار و طبیعت اختصاص داده تا انرژی لازم را جذب کنید حتی اگر اسیر میزتان شده اید می توانید محیط کاری خودرا با پوسترهای زیبایی از طبیعت بیارایید.

مطالعه ای که در دانشگاه میشیگان صورت گرفت بیانگر این است که این کار نه تنها انرژی شمارا افزایش می دهد بلکه می تواند انرژی‌ای بیشتر از پیاده روی در خیابان های شلوغ شهر را در وجود شما ایجاد کند.

چرا بی انرژی هستم؟

چرا بی انرژی هستم؟

3.آیا در اکثر مواقع خمیده هستید؟ 

صحیح ایستادن یا درست نشستن علاوه بر ستون فقراتتان برروی ذهنتان نیز تأثیرات مثبت می گذارد.

یک مورد از مطالعه های پی‌درپی در دانشگاه اوهایو نشانگر این است که نشستن به صورت خمیده باعث ناامیدی، درماندگی، ناتوانایی و یادآوری خاطرات منفی می شود اما با صاف ایستادن یا درست نشستن افکار مثبت تری به سراغ شما می آید.

طبق مطاله ای در هاروارد این حالت ها به جزاینکه به شما احساس قدرت می دهند می توانند مقدار هورمون استرس مغز یعنی کورتیزول را کاهش دهند.

4.آیاعاشق رمان‌های بلند هستید؟

در تعطیلات برای انگیزش روحی بیشتر، به خواندن‌ های سطحی‌ روی آورید؛زیرا پژوهشگران دانشگاه میشیگان موققع ام.آر.آی از افراد خواستند که داستان های جین آستن را مطالعه کنند و در نتیجه دریافتند کسانی که متن کتاب را به طور سطحی می خوانند فعالت مغزشان بیشتر بوده و این کار مغز را بازتر می کند.

5.آیا در محیطی بی‌نظم زندگی می‌‌کنید؟

بهم ریختگی وسایل روی میز کارتان مساوی با تحلیل رفتن انرژی شما می باشد.محققان مؤسسه علوم و اعصاب دانشگاه پرینستون معتقدند هنگامی که شلختگی آغاز شود ادامه دار بوده و تأثیر منفی برروی تمرکز شما می گذارد و همیشه دست‌پاچه، پریشان و ناتوان خواهید بود.

حال سوال این است چگونه می توان براین بی نظمی ها غلبه کرد؟کافیست موقع برنامه ریزی کارهای روزمره‌ی خود پنج دقیقه را به نظافت اختصاص دهید؛زیرا محیط اطرافتان نقش مهمی در انتقال انرژی مثبت دارد.

6.آیا از مصرف میوه موز غافل شده اید؟

منیزیم ماده ای ضروری برای انرژی بالا می باشد و کمبود آن باعث میشود همواره روح و جسمی خسته به همراه داشته باشید؛بنابراین از مصرف غذاهای پرمنیزیم مانند موز،دانه کدو تنبل، ماهی هالیبوت، آجیل برزیلی، ماهی تن و لوبیا سبز غافل نشوید.

7.چرا مصرف کربوهیدرات هارا قطع کرده اید؟

نتیجه ی مطالعه ای که در مجله‌ی American Dietetic Association به چاپ رسید بیانگر این است که رژیم هایی که شامل کربوهیدرات کمی هستند با وجود محبوبیتشان هیچ کمکی به انرژی بدن نمی کنند.نوع صحیح کربوهیدرات لازمه‌ی بدن و مغز برای سوخت و ساز می باشد.

افرادی که از رژیمی با کربوهیدرات کم بهره می برند برعکس کسانی که مصرف کننده غذای دارای کربوهیدرات هستند شاهد خستگی بیشتر و تحرک کمتری در خود می باشند اما لازم به ذکر است که بهتر است کربوهیدرات های طبیعی مانند سیب زمینی،حبوبات کامل و میوه را جایگزین غذاهای فرآوری شده مانند غلات و نان بکنید.