جلوگیری و کاهش آلزایمر امکان پذیر است!! با پیشرفت علم و فناوری انسان به زندگی راحت دست یافت و توانست رفاه زیادی بوجود آورد اما این فناوری علاوه بر مزایا معایبی هم دارد؛ ممکن است در خانه نشسته باشید و با یک گوشی بتوانید کار های خانه تان را هدایت کنید. فناوری و  هوشمند سازی مکان ها این قایبلیت را فراهم کرده که علاوه بر استفاده از خود گوشی بتوان این وسیله را جایگزین انواع کنترل های خانه کرد اما استفاده زیاد از گوشی و فناوری که لزوم هدایت هوشمند سازی خانه می باشد معایبی هم دارد.

استفاده از گوشی به صورت مستمر باعث شده که آلزایمر و فراموشی بیش از پیش خود را نشان دهد. اگر کودک دلببندتان برای سرگرم کردن خود بجای بازی های پویا از بازی منفعل و گوشی استفاده می کند انتظار فراموشی از آن را داشته باشید.

کودکان امروزی به دلایل مختلف از جمله افزایش آپارتمان نشینی و آلودگی هوا از گوشی های همراه استفاده و خود را سرگرم می کنند. منابع و نرم افزار های کمک درسی، بازی های آنلاین و جالب، امکان دیدن کارتون و انیمه های آنلاین استفاده از گوشی را در کودکان افزایش داده است. اما این مسئله پیامدهای جدی دارد  یکی از این پیامد ها فراموشی و آلزایمر است.

سن آلزایمر در گذشته بین 80 تا 100 سال بوده است ولی با پیشرفت علم این سن بین 30 تا 70 سال رسیده و یک فاجعه جهانی است. اما برای کنترل آلزایمر و فراموشی راه کار هایی ارائه شده است که  این جا آن ها بررسی می کنیم . محققان با تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده اند که گوشی بسیار می تواند در روند فراموشی افراد تاثیر گذاشته و راه حل هایی ارائه داده اند.

استفاده از گوش همراه را مدیریت کنید:در هفته 5 ساعت حداکثر از گوشی همراه استفاده کنید.

گوشی همراه خود را یه روز در خانه بگذارید و به همراه کار بروید.

شبکه های اجتماعی را در گوشی خود کاهش دهید و اعلان های آن را خاموش کنید.

کتاب خواندن و یادگیری زبان علوم دیگر به حافظه کمک می کند و از زوال عقل جلوگیری می کند.

ورزش و پیاده روی در روز می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

دوری از فست فود ها و رژیم غذایی مناسب یکی دیگر از راه کار هایی است که می تواند زوال عقل را کاهش دهد.

استرس و اظطراب یکی از عوامل زوال عقل است استرس خود را کاهش داده و با آن مقابله کنید.

خواب ناکافی و شب زنده داری می تواند باعث آلزایمر شود زیرا مغز فرصت مناسب برای استراحت نداشته و کارایی آن پایین می اید.