در این پست از سایت اخبار دلار و قیمت خرید و فروش دلار کدام ماشین ها و خودروها ارزان شدند,کاهش قیمت خودرو و ماشین امروز را قرار دادیم . کدام خودروها و ماشین های خارجی و داخلی امروز در بازار ارزان شدند ؟ لیست و فهرست و اسامی ماشین ها و خودروهایی که امروز در بازار کاهش قیمت زیادی داشتند . علت و دلیل ارزان شدن و کاهش قیمت خودرو و ماشین امروز در بازار چیست ؟ چرا خودروها و ماشین ها در بازار ارزان شدند ؟

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با لیست ماشین ها و خودروهایی که امروز در بازار کاهش قیمت داشتند و ارزان شدند …

کاهش قیمت خودرو در بازار بدون مشتری

بازار خودرو در نخستین روز هفته و به دلیل نبود مشتری و رکود، همچنان با افت قیمت درمورد برخی مدل ها همراه بود. خودروهای داخلی تا ۱۳ میلیون تومان، خودروهای چینی تا ۵۰ میلیون تومان و خودروهای خارجی تا ۲۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.

درشرایطی که افزایش نرخ ارز، بازارهای موازی همچون بازار خودرو، طلا و مسکن را ملتهب می کند، هر سیاستی برای کنترل کردن این بازارها، بدون کنترل نرخ ارز، چندان موثر نخواهد بود.

به یقین بازار خودرو، پرالتهاب ترین و پرنوسان ترین بازار سال ۱۴۰۱ بود. ارزیابی ها دراین راستا حکایت از آن دارد که از نیمه فروردین ماه سال قبل تا پایان سال ۱۴۰۱ رشد قیمت در بازار خودرو بی وقفه ادامه داشته است.

کاهش قیمت خودرو در بازار بدون مشتری

آمارها نشان می دهند بازار خودرو سال گذشته پیشتاز در تورم بوده و در بین سایر بازارها از جمله طلا، مسکن، بورس و ارز، بیشترین رشد قیمت را تجربه کرده است.

جهش های متوالی قیمت خودرو سبب شد تقریبا شاهد حذف خودروهایی با ردیف قیمت کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد باشیم و با این شرایط، قیمت خودروهای اقتصادی یا خودروهایی که در گروه میان رده ها قرار داشتند، از مرز ۳۰۰ میلیون تومان نیز گذشت. از سوی دیگر خودروهایی که در نخستین ماه سال گذشته در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان قرار داشتند، در آخرین ماه سال ۱۴۰۱ از مرز ۶۰۰ میلیون تومان فراتر رفتند و دسترسی به آن ها برای برخی خریداران غیرممکن شد.