پسته یکی از آجیل های خوشمزه است که تمام افراد از بزرگ و کوچک آن را دوست دارند. پسته همانند دیگر آجیل ها خواص بسیاری دارد و غنی از آهن، فسفر، پتاسیم، منیزیم، روی، کلسیم، اسید فولیک، ویتامین D، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین های گروه B است. پسته به بهبود حافظه، تقویت مغز، افزایش هوش و آرامش اعصاب کمک می کند و از کم خونی پیشگیری می نماید. معمولا از پسته در تهیه ی و تزیین انواع غذا، دسر، شیرینی و کیک استفاده می شود. یکی از بهترین دسرهایی که می توان با پسته درست نمود، کیک پسته است. این کیک طعم متفاوت و بی نظیری دارد که مورد پسند اکثر افراد می باشد.

کیک خوشمزه و مجلسی با پسته | بهبود حافظه و افزایش هوش

کیک خوشمزه و مجلسی با پسته | بهبود حافظه و افزایش هوش

روش تهیه ی کیک پسته ای

کیک پسته به دلیل ظاهر جذاب و طعم فوق العاده ای که دارد، یک گزینه ی عالی برای پذیرایی از مهمان ها و استفاده در دورهمی هاست. علاوه بر این، کیک پسته بسیار مقوی و پرخاصیت است، بنابراین میان وعده ی خوبی برای کودکان می باشد.

مواد لازم کیک پسته ای:

روش تهیه ی کیک پسته ای

روش تهیه ی کیک پسته ای

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید طرز تهیه ی این کیک خوش طعم را یاد بگیرید. تا انتهای مطلب با استار بورس همراه باشید.

هل نرم شده ۳/۴ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ۲ قاشق غذاخوری
روغن ۱/۴ لیوان
شکر نرم شده برای تزئین
بیسکوئیت ساده گندم نرم شده ۱ لیوان
پسته نرم شده ۲ لیوان
تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۱ لیوان

دستور پخت کیک پسته ای:

تخم مرغ را با شکر به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی خوب بزنید. سپس بیسکوئیت و یک لیوان پسته نرم شده را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید. بکینگ پودر، هل و روغن را به مواد اضافه نمایید و مواد را مخلوط کنید. مواد کیک را در ظرفی که از قبل چرب کرده اید و آرد پاشیده اید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با حرارت ۱۶۵ درجه سانتی گراد قرار دهید تا کیک به طور کامل بپزد و روی آن طلایی رنگ شود. کیک را پس از خنک شدن از فر خارج نمایید و روی آن را با پودر پسته و پودر شکر تزئین کنید.