نژاد علی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص گران شدن بنزین گفت: دولت هیچگونه برنامه‌ای در خصوص افزایش قیمت سوخت در جایگاه‌های سوخت ندارد و هیچ قانون و مصووبه‌ای در این مورد حکم نداده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مورد جزئیات حداکثر سوختگیری و اینکه آیا از این قرار است که در ⛽قیمت بنزین تغییری ایجاد شود اضافه کرد:

بر اساس بند ه تبصری ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲، به منظور بهبود یافتن نظام توزیع بنزین و نفت گاز در ایران و همچنین کاهش قاچاق سوخت وزارت نفت، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران موظف گردیده تدابیری را اتخاذ کند که تا پایان شهریور ماه امسال ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و ۹۵ خودروهای نفت گازسوز از کارت سوخت‌های مختص خودرو استفاده کنند.

ایشان در ادامه اضافه کرد: به همین جهت ما از ابتدای سال ۱۴۰۲ مردم رو به استفاده از کارت شخصی خودرو تشویق کرده‌ایم و این هدف رادر دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم هرچه بهتر شرایط در سوخت رسانی را برای هموطنان عزیز فراهم کنیم.

با توجه به اینکه سفرهای تابستانی در حال افزایش می‌باشد برای آنکه توزیع یکنواخت در جایگاه سوخت اتفاق بیفتد و منجر به تعطیلی جایگاه‌های سوخت به دلیل تمام شدن سوخت نگردد. همچنین ممکن است به دلیل بار ترافیکی جاده ها نفتکش‌های سوخت رسان با تاخیر به جایگاه‌های عرضه سوخت برسند امکان برداشت در هر نوبت از کارت‌های جایگاه سوخت بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر در نظر گرفته شده است.

⛽دولت برنامه جدیدی برای افزایش قیمت بنزین دارد؟

قیمت بنزین

قیمت بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: در این فرایند هیچ دلیلی وجود ندارد که قیمت سوخت افزایش پیدا کند و دولت هم هیچ برنامه‌ای در جهت افزایش قیمت سوخت در جایگاه‌های سوخت ندارد و هیچ قانون و مصووبه‌ای در این مورد گفته نشده است.

ایشان همچنین ادامه داد: از آنجایی که هدف ما این است که سوخت به صورت یکنواخت و هماهنگ در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت وجود داشته باشد و توزیع به صورت یکنواخت گردد این سیاست را اعمال کرده‌ایم و از نظر برداشت سوخت برای ملت عزیز ایران هیچگونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.