در این پست از سایت استار بورس گیاهان رقیق کننده خون را بررسی کرده ایم که با مصرف آنها غلظت خون رقیق تر میشود. غلظت خون در حالتی رخ میدهد که هموگلوبین خون از حد معمولی زیادتر شده و گردش خون در رگ ها را کندتر میکند.در این حالت گفته میشود فرد غلظت خون دارد. اگر غلظت خون به موقع کنترل و درمان نشود در شرایط جدی منجر به سکته مغزی میگردد. درمان غلظت خون بسیار آسان و با گیاهان دارویی و رژیم غذایی قابل درمان است. اگر میخواهید بدانید علائم غلظت خون را دارید یا نه و روشهای گیاهی درمان آن را بدانیدبا ما همراه باشید.

گیاهان رقیق کننده خون؛با این 6 گیاه نگران غلظت خون نباش

گیاهان رقیق کننده خون؛با این 6 گیاه نگران غلظت خون نباش

گیاهان رقیق کننده خون

دارچین

این ادویه پرطرفدار رقیق کننده خون است و میتواند گردش خون را افزایش دهد.

ریشه شیرین بیان

به شدت رقیق کننده خون است

سیر

زمانی که سیر خام خورده میشود خون را رقیق کرده و در نتیجه جریان خون را تسهیل میکند. همچنین با اکسید نیتریک به گشادی رگ ها و حل شدن لخته ها کمک میکند.

زنجبیل

اگرچه از این گیاه بیشتر برای رفع تهویه استفاده میشود اما رقیق کننده قوی خون نیز به حساب می آید.

چای کوهی

این گیاه در صورت مصرف با برخی داروها به حد خطرناکی باعث رقیق شدن خون میشود

چای سبز

چای سبز غلظت خون را رقیق و ثابت نگه میدارد و در نتیجه دیواره رگ ها نرم و انعطاف پذیر عروق باز و جریان گردش خون منظم میشود.

چجوری بفهمیم غلظت خون داریم

وقتی میزان گلبول های قرمز خون بیش از اندازه افزایش پیدا کند باعث افزایش غلظت خون می شود، وقتی این اتفاق می افتد معمولا باعث پرفشار شدن خون می شود و برای بدن مضر است، معمولا پرفشاری خون در مردان بیش از زنان اتفاق می افتد و شاید علت آن وجود عادت های ماهیانه در خانم هاست.

افزایش غلظت خون علائم زیر را دارد:

ضعف و خستگی
سردرد
خارش پوست
کبودی لب ها و نوک انگشتان دست و پا به خصوص هنگام فعالیت بدنی
درد مفاصل
سرگیجه
شکم درد
برافروختگی و قرمز شدن صورت
برجستگی ورید های چشمی
درد استخوان های پا

علائم غلظت خون در زنان و علائم غلظت خون در مردان

پلی‌سیتمی بسته به سن، جنسیت و علت بیماری علائم مختلفی دارد. سرفه مزمن و تنگی نفس، آپنه خواب، سرگیجه و خستگی علائم این بیماری در زنان و مردان هستند. گاهی هم فرد هیچ نشانه‌ای ندارد. اما به‌طورکلی با مشاهده موارد زیر، می‌توان گفت که علائم غلظت خون بالا دارید و باید به پزشک مراجعه کنید:

  • سر درد
  • درد گردن
  • ضعف و بی‌حالی
  • تنگی نفس
  • التهاب و قرمز‌شدن رگ‌های چشم
  • اختلال بینایی