خیلی از آدم ها عادت دارند بعد از خوردن غذا کارهایی که در ادامه گفته می شود را انجام دهند این ها عادت های مخربی هستند که انسان بعد از خوردن غذا انجام می دهد. باید از این کارها پرهیز کرد و به کم کم این رفتارها کنار بگذاریم ،چون برای سلامت بدن خطرناک می باشد.

بعد خوردن غذا این کارها را نکنید

بعد خوردن غذا این کارها را نکنید

اگر سلامتی خودتان و نزدیکان و عزیزانتان برایتان ارزش مند است این مطلب را از دست ندهید و با آگاهی داشتن از این رفتار های غلط سلامتی خود را به خطر نندازید، حتما این نکات را بعد از خوردن غذا رعایت کنید چون ممکن است عوارض بدی را برای سلامتی شما داشته باشد.

اشتباهاتی که بعد از غذا خوردن مرتکب می شویم:

این اشتباهات رایج بوده و کمتر کسی پیدا می شود که بگوید به طور کامل همه ی این موارد زیر را رعایت می کنم، پس شما حتما یکی از کارهای زیر را انجام میدهید که بهتر است از انجام آن خودداری کنید و حتما علت آن را هم در زیر هر مورد مطالعه کنید.

۱- خوابیدن :

خیلی از انسان ها عادت دارند بلافاصله بعد از خوردن غذا بخوابند، این خیلی خطرناک است و به مرور زمان باعث بروز مشکلات گوارشی، افزایش وزن، دیابت و حتی سکته مغزی می شود.

۲- سیگار کشیدن :

سیگار کشیدن به طور کلی برای بدن انسان مضر می باشد، ولی سیگار کشیدن یک نخ بلافاصله بعد از غذا برابر با کشیدن چند نخ سیگار در شرایط عادی است.

۳- نوشیدن آب:

آب خوردن بلافاصله بعد از غذا باعث می شود هضم به کندی صورت گیرد، و کبد نتواند چربی های موجود در غذا را بشکند و تجزیه کند.

۴- دوش گرفتن:

بعد از غذا خوردن به هیچ عنوان دوش نگیرید چون باعث بروز مشکلات گوارشی و معده می شود هم چنین دوش گرفتن باعث می شود خون به سمت دستگاه گوارش برود و مغز دچار کمبود خونرسانی می شود‌.

۵- مصرف میوه:

مصرف میوه خیلی خوب و بسیار توصیه می شود اما خوردن میوه بلافاصله بعد از غذا توصیه نمی شود چون هضم را دچار اخلال می کند.

۶- نوشیدن چای و قهوه:

کافئین موجود در چای و قهوه باعث می شود جذب آهن و کلسیم غذا دچار مشکل شود، کمبود آهن و کلسیم باعث کم خونی و پوکی استخوان می شود.

۷- برقراری رابطه زناشویی:

بلافاصله بعد از خوردن غذا ، رابطه جنسی نداشته باشید، چون باعث سستی بدن، عصب ها و درد مفاصل می شود.

۸- جابجا کردن اجسام سنگین:

بلند کردن اجسام سنگین باعث فشار داخل شکم و رفلاکس می شود، بهتر است ۲ ۳ ساعت بعد از غذا خوردن این کار را انجام دهید.

۹- ورزش کردن:

ورزش کردن برای بدن و سلامتی مفید است و نباید بعد از خوردن غذا ورزش کرد چون به سلامتی شما آسیب می رساند.

۱۰- پوشیدن گن و لباس تنگ:

پوشیدن لباس های تنگ و کمربند باعث پیچ خوردن و مسدودی روده هاو رفلاکس معده می شود،

۱۱- شنا کردن:

با شکم پر هیچ وقت شنا نکنید چون جریان خونرسانی به سمت دست و پای شما می رود و خونرسانی به معده کم می شود و عمل هضم دچار اختلال می شود.
هم چنین شنا کردن بلافاصله بعد از غذا باعث افزایش فشار خون و انقباض رگ های خونی می شود.