ماموت خودرو به عنوان نمایندگی رسمی فولکس واگن آلمان در ایران فعالیت می کند. در سال های گذشته، واردات خودرو هایی مثل فولکس تیگوان، فولکس پاسات و فولکس گلف را انجام داده است. بعد از تصویب قانون ممنوعیت واردات، فعالیت ماموت خودرو خدمات پس از فروش بوده است.

محصولات جدید برند جتا در ایران

محصولات جدید برند جتا در ایران

اما در سال جاری با توجه به لغو قانون ممنوعیت واردات، و اجازه وارد کردن خودرو های خارجی، ماموت خودرو نیز دست به کار شد، ولی به علت سقف قیمت ۲۰هزار یورویی تصویب شده نمی تواند خودرو های فولکس را وارد کند ، به همین علت به جایگزین کردن برند جتا یکی از برند های زیر مجموعه فولکس تصمیم گرفته است.

معرفی برند جتا:

ma e1687450608201

فولکس واگن که از سال ها پیش همکاری هایی با FAW کشور چین داشت، فولکس جتا را در خط تولید FAW تولید می کرد تا اختصاصا در بازار چین به فروش برساند. اما پس از مدتی فروش بسیار بالای فولکس جتا در چین و محبوبیت آن باعث شد تا فولکس واگن و فاو در قالب یک جوینت ونچر برند جدیدی به نام جتا (Jetta) تاسیس کنند تا محصولات فولکس را با این برند به طور اختصاصی برای بازار چین بسازند.

در ابتدا قرار بود محصولات این برند فقط در بازار چین به فروش برسد ، اما در حال حاضر فروش این محصولات به بازار ایران هم رسیده است.

جتا در ایران

نمایندگی خودرو فولکس واگن ، ۳ خودرو از محصولات جتا را وارد ایران کرده است، تا با انجام آزمایشات فنی و روند قانونی، واردات عمده آن را آغاز کند.

معرفی ۳ خودرو جتا:

جتا VA3:

جتا VA3به عنوان اولین محصول برند جتا شناخته می شود، این ماشین دو رگه آلمانی-چینی دارای موتور ۱/۵ لیتری است که ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن برمتر گشتاور تولید می کند. شتاب صفر تا۱۰۰ این خودرو ۱۳/۷ثانیه می باشد.
خودرویی بسیار اقتصادی می باشد،و از حداقل امکانات رفاهی بهره می برد، آپشن های این خودرو، ۲ ایربگ، شیشه و آینه های برقی، کولر دستی، اتو استارت، و سیستم کنترل پایداری می باشد.

خودرو برند جتا مدل va3

خودرو برند جتا مدل va3

جتا VS5:

دومین محصول این برند، VS5نام دارد، یک کراس آور کامپکت شهری می باشد. این خودرو نسخه ارزان تری از فولکس تائوس سئات می باشد.
این خودرو دارای موتور ۱/۴ لیتری توربو TSi است که توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن برمتر گشتاور دارد، شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۱۰ ثانیه می باشد.

آپشن های این خودرو، ۶ ایربگ، سانروف، سیستم تهویه مطبوع، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی جلو، سیستم کی لس استارت، کروز کنترل هوشمند، سنسور نور و باران، دوربین دنده عقب، اتو استارت، ترمز پارک برقی و اتو هلد اشاره کرد‌.

خودرو برند جتا مدل vs5

خودرو برند جتا مدل vs5

جتا VS7:

سومین محصول ، جتا vs7 بوده یک کراس آور معمولی به حساب می آید.مشترک با محصولی نظیر تیگوان است، دارای موتور ۱/۴ لیتری توربو بوده، ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن برمتر گشتاور دارد، شتاب ۰ تا ۱۰۰ هم ۱۰/۲ ثانیه است.

جتا Vs7مجهزترین خودرو به حساب می آید، دارای ۶ ایربگ، کروز کنترل هوشمند، سقف پانورما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین ۳۶۰، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی جلو، سنسور نور و باران، آینه های جانبی تاشو برقی، سنسور نور و باران، سیستم اتو استارت، ترمز پارک برقی و اتوهلد از آپشن های این خودرو می باشد.

خودرو برند جتا مدل vs7

خودرو برند جتا مدل vs7

ماموت خودرو زمان خاصی را برای عرضه محصولات جتا اعلام نکرده، و این زمان را بسته به تصمیمات دولت گفته است.

قیمت محصولات جتا:

جتا VA3 از ۹ الی ۱۳ هزار دلار
جتا VS5 در نسخه فول ۱۶ هزار و ۸۰۰دلار
جتا VS7 از ۱۶ الی ۲۰ هزار دلار

در صورت نداشتن مشکلات عرضه، به نظر می رسد این خودرو دارای قیمت منطقی در بازار ایران باشد.