هر انسانی حتی اگر تیپ مناسب ام داشته باشد،بازم دنبال راهی برای خوش فرم کردن شکم خودش هست، لاغری شکم یکی از کارهایی است که هم هیکل شما را زیبا و خوش فرم می کند و هم برای سلامتی شما مفید می باشد. نداشتن چربی دور شکم به طول عمر شما کمک می کند. کم کردن چربی دور شکم و پهلو باعث بهتر شدن عملکرد رگ های خونی و هم چنین بهبود خواب شما می شود. داشتن شکم خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، سرطان را بیشتر می کند.

برنامه ورزشی برای کوچک کردن شکم

عوامل زیادی باعث بوجود آمدن شکم می شوند که یکی از این عوامل کم تحرکی می باشد، هم چنین ژنتیک و یائسگی هم جز عوامل بوجود آمدن شکم می باشد که راهی با مقابله آن ها وجود ندارد. شما می توانید با داشتم یک برنامه ورزشی مناسب و هم چنین یک رژیم غذایی سالم شکم و پهلو های خود را کوچک کنید.

ورزش هایی هستند که باعث سفتی شکم می شوند و این ورزش ها بدن شما را خوش فرم می کند:

۱- حرکت کرانچ
۲- حرکت پل معکوس
۳- لگد به عقب
۴- حرکت پیلاتس
۵- اسکات
۶- حالت قایق

مواد غذایی برای کوچک کردن شکم

برخی از خوراکی ها مثل فلفل و دارچین باعث چربی سوزی می شوند، خوراکی هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم باعث چربی سوزی می شوند ولی قدرت چربی سوزی بالایی ندارند و باید حتما در کنارش ورزش و تحرک هم داشته باشید:
۱- عدس
۲- نخود
۳- دانه کینوا
۴- اسفناج
۵- بادام
۶- کلم بروکلی
۷- جو دو سر
۸- لوبیا
۹- دارچین
۱۰- زردچوبه
۱۱- شکلات
۱۲- برگه سیب
۱۳- سرکه سیب
۱۴- آب
۱۵-کاهو

میوه برای کوچک کردن شکم:

میوه ها حاوی مواد معدنی و ویتامین های زیادی برای بدن می باشد، برخی از این میوه ها باعث سفت شدن شکم و هم چنین خوش فرم شدن آن می شوند:
۱- موز: موز به دلیل داشتن فیبر غذایی در لاغری موثر می باشد.
۲- هندوانه: آب بسیار زیادی دارد و هم چنین اسید آمینه بالایی دارد.
۳- طالبی
۴- گریپ فروت

* توجه داشته باشید تمام مواد خوراکی و میوه هایی که گفته شد باید به اندازه مصرف شود و مصرف بیش از حد آنها ممکن است به سلامتی تان ضرر وارد کند.