اسیدیته یک بیماری گوارشی است که درآن اسید معده بیشتر از حد معمول ترشح می شود که اگر ادامه دار باشد باعث بروز مشکلات شدیدی مثل رفلاکس معده می شود‌. استفراغ، نفخ، افزایش تحرکات روده، اسهال، یبوست یا از دست دادن اشتها از علائم این بیماری است. برای مبارزه با بیماری اسیدیته باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید، و از مواد غذایی سالم استفاده کنید.

برای رفلاکس معده چه بخوریم؟!

برای رفلاکس معده چه بخوریم؟!

در زمان مناسب غذا بخورید، غذا را خوب بجوید،نشسته غذا بخورید و حدود نیم ساعت بعد از استراحت نکنید. وعده های غذایی کوچک و مکرر، برخلاف وعده های غذایی سنگین و ورزش منظم، به کنترل این اختلال کمک می کنند. بعضی از غذاها به کنترل یا جلوگیری از اسیدیته معده کمک می کنند. بعضی از غذاها به کنترل یا جلوگیری از اسیدیته معده کمک می کنند.

با ورزش کردن می توانید با رفلاکس معده مبارزه کنید. سبک زندگی سالم همیشه بهترین گزینه برای درمان است.

۵ غذا و درمان خانگی برای مبارزه با رفلاکس اسید معده:

۱- دانه های زنیان:

زنیان از قدیم دارای اثر بسیار خوبی برای هضم غذا و هم چنین کاهش ناراحتی های معده موثر است.این دانه را با کمی نمک مخلوط کنید و بجوید.یک قاشق چای خوری زنیان را در آب خیس کنید و روز بعد آنرا میل کنید.

۲- رازیانه:

مصرف دانه رازیانه به هضم غذا کمک خوبی می کند و علاوه بر آن باعث رفع بوی بد دهان می شود.مخلوط رازیانه و فلفل سیاه اثر بخشی هضم غذا را بیشتر می کند.رازیانه را می توانید به چای هم اضافه کنید.

۳-شیر و ماست:

شیر یک ماده عالی برای رفلاکس معده است، شیر سرد یا شیری که دمای آن به دمای اتاق رسیده باشد، بلافاصله برای درمان اسیدیته موثر است.
هم چنین خوردن ماست هم علاوه برداشتن کلسیم به هضم و سلامت روده کمک می کند.
مخلوط عسل با آب گرم هم برای هضم غذا موثر است.

۴- گشنیز:

گشنیز چه به صورت خام چه به صورت تازه مصرف شود، به درمان اسیدیته معده کمک می کند.پودر گشنیز را به غذای خود اضافه کنید و از ترشح اسید معده جلوگیری کنید.

۵- انواع میوه ها:

میوه ها، خصوصا مرکبات اسید را خنثی می کنند و رفلاکس معده را کاهش می دهند.
مصرف روزانه ۲ میوه تازه به کاهش رفلاکس معده کمک می کند.