عزت نفس یعنی از خودتان رضایت داشته باشید و از کارهای خودتان خوشحال باشید. کسانی که عزت نفس بالایی دارند ، سعی نمی کنند که در نقاب های دیگران پنهان شوند و خود واقعی شان هستند. عزت نفس یک قدرت نیرومند است که به شمت کمک می کند جرئت پیدا کنید و به یک آدم قوی تبدیل شوید.

راه های تقویت عزت نفس

راه های تقویت عزت نفس

نقطه ی مقابل آن یعنی عزت نفس پایین، باعث می شود انسان به آرزوهایی که در سر دارد نرسد.توانایی رسیدن به آرزوهای خودش را ندارد و همیشه کسی به او می گوید تو نمی توانی!

راه های افزایش اعتماد به نفس:

عزت نفس پایین باعث بوجود آمدن ناراحتی، نگرانی، افسردگی، خجالت، تنهایی و.. می شود.

۱- در مورد خودتان مثبت فکر کنید

به چیزای خوب زندگی فکر کنید تا به عزت نفس نزدیک شوید ، کسی نمی تواند به شما عزت نفس ببخشد، بلکه فقط خودتان هستید که می توانید عزت نفس خودتان را بالا ببرید.

۲- به موفقیت هایتان افتخار کنید

زمانی که یک کار خوب انجام دادید خودتان از خودتان تشکر کنید، منتظر نباشید کسی شما را به خاطر انجام کار خوبی که انجام دادید تشویق کند.

۳- هدف تعیین کنید

داشتن هدف به شما یک برنامه کلی می دهد بدون هدف دچار سردرگمی در زندگی می شوید پس با تعیین هدف به زندگی خود نظم دهید و احساس شایستگی رسیدن به هدف را در خودتان تقویت کنید.

۴- به ارزش هایتان وفادار بمانید

زمانی که ارزش ها و رفتار های شما در یک راستا باشد، عزت نفس شما رشد می کند. مثلا در موقعیت های سخت به جای دورویی و تقلب از ارزش های خودتان یعنی صداقت و وفاداری استفاده کنید، فکر و عملتان یکی باشد.

۵- فراموش نکنید، شما کامل نیستید

همه ما آدمها اشتباه داریم و کامل نیستیم، از اشتباهات خود درس بگیرید و برایتان تجربه باشد، از چیزی که در موردتان فکر می شود دست بردارید و روی ویژگی های خوب خودتان متمرکز باشید.

۶- مراقب بدنتان باشید

فعالیت های سلامتی باعث می شود حس کنید روی زندگی خود کنترل بیشتری دارید. فعال و پرانرژی باشید تا عزت نفستان بیشتر شود‌.