در جاده چالوس به دلیل سیل شب گذشته، تخریب جدی به چند نقطه از این جاده از جمله حد فاصله تونل شماره ۲ تا تونل شماره ۶ و همچنین خسارت جدی به زیرساخت ها وارد گردیده است.

عملیات امداد رسانی به خودرو های مدفون شده در جاده چالوس/400 خوردرو زیر خاک ماندند

عملیات امداد رسانی به خودرو های مدفون شده در جاده چالوس/400 خوردرو زیر خاک ماندند

بر اساس گزارشات، با توجه به بارندگی‌های شدیدی که در شب گذشته در جاده چالوس اتفاق افتاده بخش هایی از جاده با بارش سنگ و جاری شدن سیل مواجه گردیده که باعث آسیب شدید و حتی فرونشست زمین گردیده است.

از امروز صبح نیروهای سپاه استان البرز به منظور بازگشایی این جاده و کمک به مردم در جاده چالوس در محل حادثه مستقل گردیدند.

سردار علیرضا حیدری فرمانده سپاه استان البرز، در بازدید از جاده چالوس ضمن تشکر از تلاش های پاسداران و بسیجیان و تمام نیروهای امدادی، همچنین بر ضرورت ارتقاء و آمادگی‌های گروه های جهادی و گروه‌های امداد برای کمک به سایر نیروهای مستقر در محل تاکید نمود.

با توجه به خسارت های فراوانی که در جاده چالوس اتفاق افتاده است حیدرنیا اعلام کرد: سپاه با توجه به مخاطرات ایجاد شده برای امدادرسانی و کمک به مردم وارد عمل می شود. ایشان در ادامه گفت: بزرگترین افتخار فرزندان ملت در ایران و سپاه خدمتگزاری به مردم می باشد.

در جریان این حادثه که در جاده چالوس در حد فاصل تونل شماره 2 تا تونل شماره 6 اتفاق افتاده است حدود ۴۰۰ خودرو شب گذشته گرفتار شده بودند که توسط نیروهای امدادی و بسیجیان سپاه امام محمد باقر سرنشینان آن ها نجات یافتند و به مکانی امن منتقل گردیدند.

از آن جایی که خسارات سنگینی به زیرساخت های جاده وارد شده برای بازگشایی این جاده و تردد خودروها زمان طولانی لازم می باشد.

ساعت قبل با حضور بسیجیان و گروه‌های خدمت‌رسان از جمله اداره کل راهداری، مدیریت بحران، هلال احمر، بخشداری آسارا، اورژانس و فراجا تمامی خودروها و سرنشینان آن به محل امنی منتقل گردیدند و عملیات ایمن سازی موقت همچنان با حضور این افراد ادامه دارد.