?کیک خانگی یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی است که اغلب ما مایلیم برای یک بار هم شده پخت آن را در منزل امتحان کنیم. البته با وجود اینکه تهیه آن بسیار دلنشین است و لذت زیادی به همراه دارد، گاها ممکن است به دلایل مختلفی پخت آن دچار مشکل شود و نتیجه ی کار با آنچه که در ذهن داریم متفاوت باشد. یکی از دلهره ها به هنگام پختن کیک در منزل، پف نکردن آن است که ممکن است علت های مختلفی در آن دخیل باشند. در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

علت پف نکردن کیک

پف نکردن کیک

تنظیم دمای فر

یک از موارد موثر در پف کردن کیک، دمای مناسب و ثابت آن است. توجه داشته باشید که دمای کیک به هنگام شروع پخت، پایین نباشد و تا نیم ساعت تا چهل دقیقه ی اول درب فر را باز نکنید.

بیکینگ پودر

یکی از مهمترین دلایل پف نکردن کیک، مرتبط با بیکینگ پودر است. اندازه مناسب و سالم بودن آن از موارد مهمی است که هنگام پخت، باید به آن توجه شود و طبق دستور واقعی و درست مصرف گردد.

الک کردن آرد

برای دستیابی به پف به اندازه کیک، باید آرد را سه بار الک کرده و بعد به مواد اضافه کنیم، تا بافت اسفنجی و پف مورد نظر حاصل گردد.

قالب کیک

از دیگر مواردی که باید به آن توجه شود اندازه قالب کیک است. اندازه قالب کیک و میزان مواد کیک باید با هم تناسب داشته و فضای کافی برای پف کیک وجود داشته باشد.

پایبندی به مقادیر مواد

مورد دیگری که باعث پف نکردن کیک می شود زیاد بودن مقدار شکر مصرفی است. به طور کلی در هنگام پخت باید به مقادیر موجود در دستور مورد نظر پایبند بوده و آنها را کم و زیاد نکنیم تا مانع پف کردن کیک نشوند و نتیجه دلخواه حاصل شود.