یک متخصص تغذیه بیان کرد: از آنجایی که کافئین، کاهش میزان آب در بدن را سریع تر می کند، به همین علت باید در فصل تابستان از مصرف نوشیدنی های کافئین دار پرهیز کنیم و آن ها را به حداقل برسانیم. با توجه به گزارشات گروه اجتماعی، حسن فرهاد غیبی بیان کرد: در فصل گرما و تابستان احتمال کم آبی و همچنین کاهش میزان سدیم و پتاسیم در بدن افراد وجود دارد و قرارگیری در معرض نور خورشید این موضوع را تشدید می کند.

مصرف این نوشیدنی ها باعث کاهش آب بدن در تابستان می شود

مصرف این نوشیدنی ها باعث کاهش آب بدن در تابستان می شود
?همچنین در ادامه افزود: اساسی‌ترین موضوع در ?فصل گرما این است که میزان آب بدن کاهش پیدا نکند. ممکن است افراد گاهی در بدن خود احساس تشنگی نکنند اما بدن آن ها نیاز مبرم به آب داشته باشد بنابراین باید به طور مرتب آب و مایعات مصرف نمایید.

این نوشیدنی ها باعث کاهش آب بدن در 1

ایشان در ادامه گفت:  به تمامی ورزشکاران توصیه می شود که هنگام ورزش در تابستان مرتب از آب و ?مایعات استفاده نمایند، همچنین مقداری نمک در آب مصرفی خود قرار دهند. از آنجایی که آب میوه ها و سبزیجات بهترین منابع تامین مایعات بدن هستند افراد باید این موارد را در میان وعده های خود لحاظ کنند.

حسن فرهاد غیبی در مورد اقدامات لازم پس از گرمازدگی اینطور اظهار کرد: افرادی که دچار ?گرمازدگی شده‌اند باید به مکان خنک منتقل شوند و سپس دمای بدن آن ها توسط آب کاهش یابد. در این افراد از مواد غذایی گرم استفاده نشود و استفاده از آب فراوان و مواد غذایی سرد در دستور کار قرار بگیرد.

این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که مواد کافئین دار باعث تسریع کاهش میزان آب بدن می شوند به همین دلیل باید از مواردی این چنینی مانند چای پررنگ، قهوه، نوشیدنی های گاز و انواع نوشیدنی های انرژی زا در فصل گرما کمتر استفاده شود.