آخرین تصمیم ها و اقدامات برای دریافت راحت تر وام ازدواج اعلام شد: مبلغ وام ازدواج جوانان از ۱۸۰ میلیون تا ۲۱۰ میلیون رسیده است ، سخت گیری بانک ها برای ضامنین کار را برای جوانان کمی دشوار کرده است. کسانی که متقاضی دریافت وام ازدواج هستند می توانند از طریق سامانه های موجود در بانک یا برقراری تماس با تلفن ۲۷۰۶ مشکلات خود را مطرح کنند.

هدف از پرداخت وام ازدواج این است که حداقل یکی از گره های زوج های جوان برطرف شود نه اینکه آن ها درگیر جور کردن ضامن شوند و مشکلی بر مشکلات آنان اضافه شود.

شرایط دریافت وام ازدواج

شرایط دریافت وام ازدواج

طبق بخشنامه ی جدید بانک مرکزی بانک ها اجازه دریافت یک ضامن را بیشتر ندارند و طی حداکثر ۲۵ روز باید تسهیلات را ارائه دهند. یکی از مشکلاتی که متقاضیان وام ازدواج مطرح می کنند این است که بانک ها چند ماهی است که وام را پرداخت نمی کنند و آنان را معطل می کنند. هم چنین برخی بانک ها فقط ضامن کارمند قبول می کنند و این هم جز مشکلات متقاضیان می باشد.

شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج

۱-دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
۲-به هر یک از زوجـــین مــبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.
۳- دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی.

۴- با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات استفاده نکرده باشد، (ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد.

۵- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین

۶- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام

روش ثبت نام

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق هستند ، ابتدا باید از طریق سایت ve.cbi.ir ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام ، یک کد رهگیری ۱۰ رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود .

شرایط وام ازدواج

شرایط وام ازدواج

عباس‌ پورخسروی، یک کارشناس امور بانکی درباره عدم پرداخت تسهیلات تکلیفی وام ازدواج، با اشاره به دلایل این مقاومت بانک‌ها گفت: بهانه اصلی بانک‌ها برای عدم پرداخت تسهیلات تکلیفی از جمله وام ازدواج، قوانین و مقررات حوزه کنترل ترازنامه است. بر این اساس بانک‌ها، ماهانه امکان افزایش مقدار خاصی از ترازنامه و بدهی‌ها را دارند؛ به همین اساس، این مورد بهانه‌ای شده که بانک‌ها اعلام کنند سقف ترازنامه پُر می‌شود؛ در نتیجه امکان پرداخت تسهیلات را ندارند؛ در حالی عدد پرداخت تسهیلات تکلیفی مقداری نیست که بخواهد حجم زیادی از سهمیه پرداخت بانک‌ها در یک ماه را پُر کند.