در این پست از سایت استار بورس بررسی هایما s7 پلاس,مشخصات هایما s7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک قیمت را قرار دادیم .

بررسی هایما S7 پلاس

هایما S7 در ابتدا با مدل 2 لیتری تنفس طبیعی عرضه شد که توانایی پایین موتور در مقابل رقبا باعث شد تا ایران خودرو به سرعت نسخه هایما S7 توربوشارژ را جایگزین کند. هایما S7 توربوشارژ به موتور 1.8 لیتری مجهز شده بود که توانایی حرکتی بهتری داشت و از نظر ظاهر کمی فیس لیفت شده بود. اما در نهایت با بازگشت تحریم ها، تولید هایما برای چند سالی متوقف شد تا اینکه در سال 1400 مجدد ایران خودرو تولید هایما را از سر گرفت اما این بار هایما S7 پلاس به بازار عرضه شد. خودرویی که از نظر پیشرانه کاملاً مشابه هایما S7 توربوشارژ است و به همان موتور 1.8 لیتری توربوشارژ مجهز است و تنها تفاوت آن چند آپشن در داخل خودرو است.

داخل هایما S7 پلاس

در کابین خودرو خوشبختانه حجم تغییرات نسبت به نسخه قبل از فیس لیفت بیشتر است و مهمترین تغییر را نیز باید در بزرگتر شدن ابعاد مانیتور مرکزی خودرو جستجو کرد که حالا چیدمانی عمودی دارد و به همین دلیل هم چند کلید و دکمه سنتی فیزیکی حالا جای خود را به کلید های لمسی داده اند. متریال درون کابین کیفیت نسبتا مناسبی با توجه به رنج قیمتی دارد و در مقایسه با خودروهای ارزان قیمت تر داخلی و چینی احساس نسبتا خوبی را به سرنشینان منتقل می کند هرچند که به هرحال باید به تاکید کرد که با پلاستیک خشک طرف هستید و برخلاف خودرویی مانند تیگو ۷ اثری از پوشش چرمی بر روی سطح فوقانی داشبورد دیده نمی شود.

داخل هایما S7 پلاس

استفاده از قطعات داخلی پلاستیکی سبب شده بود تا برخی از مالکین از سرو صدای زیاد کابین در زمان حرکت بر روی مسیرهای ناهموار گلایه مند باشند که مشخص نیست این عیب در نسخه پلاس هایما توربو مرتفع شده است یا خیر.
مساله دیگر می تواند کمبود فضایی پا برای سرنشینان عقب باشد که متاسفانه در نسخه جدید هم به قوت خود باقیست هرچند که احتمالا این مساله برای خانواده های جوان یا مسافرت های کوتاه چندان مشکل ساز نباشد. هرچند لازم به تاکید است که قابلیت تنظیم زاویه پشتی صندلی های عقب وجود دارد که ویژگی ای خاص و جالب در میان خودروهای همرده محسوب می شود.
روکش چرمی صندلی ها نیز اینبار با رنگ مشکی و دوخت قرمز انتخاب شده اند و دیگر خبری از ترکیب رنگی نه چندان جذاب مشکی و نارنجی قبلی٬‌ نیست. همچنین فضای درونی کابین و محفظه بار برای یک مسافرت خانوادگی نسبتا مناسب به نظر می رسد.

طراحی هایما S7 پلاس

هایما S7 پلاس را باید یک کراس اوور خوش استیل قلمداد کرد که برخلاف سایر مدل های موجود در بازار چندان از طراحی نرم و منحنی شکلی برخوردار نیست و تلاش کرده تا در بعضی از قسمت ها از اروپایی ها کپی کند، به خصوص در نمای عقب و فرم خاص چراغ های عقب که تاحدی می تواند هایما S7 را یادآور المان های شاخص طراحی بی ام و قلمداد کرد. این مورد به خصوص در شب هنگام و تاریکی هوا بیشتر نمود پیدا می کند و بعید نیست که از فاصله دور هایما S7 را با خودروهای بی ام و اشتباه بگیرید. البته فرم چراغ های عقب هایما S7 پلاس بیشتر از آنکه به کراس اوورهای بی ام و شبیه باشد، به طراحی چراغ های نسل قدیمی بی ام و سری هفت شباهت دارد.