غلامرضا خاکسار معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در خبری گفت: امروز ۲۸ خردادماه فرایند ثبت نام متقاضیان طرح استفاده از دانشجوی دکتری به عنوان دستیار آموزشی آغاز خواهد گردید. غلامرضا خاکساری در گفتگو با خبرنگاران در همدان چنین گفت: دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در فراخوان دستیار آموزشی شرکت کنند و بعد از مرحله اول که بر اساس نیازها،  خواسته ها و ملاحظات واحدهای دانشگاهی انتخاب گردیدند در یک دوره آموزش حرفه‌ای، معرفتی و مهارتی چهل سال ساعت شرکت نمایند.

آغاز ثبت نام دانشجویان دکترا برای تدریس در دانشگاه ها + لینک ثبت نام

آغاز ثبت نام دانشجویان دکترا برای تدریس در دانشگاه ها + لینک ثبت نام

ایشان در ادامه تصریح کرد: بعد از آن در ترم پاییز سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با هدایت توسط استاد راهنمای مدرسی در رشته تخصصی مربوط به کارورزی و تدریس مشغول خواهند شد. پس از اتمام این دوره ها به آن ها گواهی دوره آموزشی و کاردستی آموزشی اهدا خواهد گردید.

خاکساری همچنین اعلام کرد: این دوره به صورت رایگان به مدت سه ترم در ۴۰ ساعت برگزار می شود. همچنین در طول دوره یک استاد پشتیبانی از اعضای هیئت علمی و مدیران گروه بر فرایند تدریس دانشجوی دکترا نظارت می کند که در نهایت منجر به اخذ گواهینامه خواهد شد.

معاون آموزش و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد این دوره ها گفت: این دوره اول شامل 16 ساعت، دوم شامل 8 و  دوره سوم شامل 16 ساعت خواهد بود. شرکت در دوره ها به صورت رایگان و حضوری در واحدهای دانشگاهی استان برگزار می کرد و در پایان دوره گواهینامه اعطا خواهد کرد.

همچنین بیان کرد: دستیاران آموزشی می‌بایست دوره اول را تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲، دوره دوم را تا پایان بهمن ماه  و دوره سوم را تا پایان خرداد ۱۴۰۳ بگذراند. در تمامی دوره های ذکر شده می بایست فصل های دوره برای دانشجویان غیر ایرانی مد نظر قرار گرفته و تدریس شود.

خاکساری «آشنایی با ساختار و فعالیت‌های تحولی دانشگاه»، «آشنایی با آداب و روابط استانی»، «آشنایی با سامانه آموزشی طراحی آموزشی»، «اصول تعلیم و تربیت اسلامی» و «کار آمادگی آموزش‌های مهارتی افزار» را از عناوین دوره اول توانمندسازی اعلام نمود.

دوره دوم توانمندسازی به عنوان طرح ملی اعتلا برگزار خواهد شد و دوره سوم نیز با «عناوین روشها و فنون تدریس و کلاس داری»، «آشنایی با سامانه پژوهشیار»، «روش تحقیق» «روانشناسی آموزش و یادگیری عمیق»، «ارزیابی آموزشی» و «موضوعات ویژه» برگزار خواهد گردید.

ایشان در پایان تاکید نمود :دانشجویان دکتری می توانند با مراجعه به دفاتر باشگاه در واحدهای های دانشگاهی و یا به پایگاه اینترنتی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی در ?سایت bpj.iau.ir مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.