یکی از راه های خنک شدن بدن، عرق کردن می باشد‌. اما خیلی از افراد از عرق کردن زیادی بدنشان رنج می برند و عرق کردن برایشان دردسر ساز شده است. عرق کردن را پی توان به روش های مختلفی کنترل کرد و عرق کردن بدن را کم کرد.

راه های کاهش عرق کردن بدن

راه های کاهش عرق کردن بدن

استفاده از لوازم بهداشتی ضد تعریق و مصرف بعضی داروها باعث کم کردن میزان عرق می شود. استفاده از لباس های نخی و رنگ روشن هم باعث کاهش عرق کردن بدن می شود، رنگ های روشن باعث می شود نور خورشید به آن جذب نشود، در ادامه 6 راه حل برای کاهش عرق کردن بدن را بخوانید.

راه های کاهش عرق‌کردن بدن

کاهش عرق‌کردن بدن

کاهش عرق‌کردن بدن

۱- قبل از رفتن به رخت خواب از ضد تعریق استفاده کنید، ضد تعریق ها مجاری عرق کردن بدن را مسدود می کنند و باعث می شود عرق به سطح پوست انسان نرسد، در شب چون پوست بدن تمیز تر است و عرق در شب کم است، ضد تعریق بهتر عمل می کند.

۲- از پارچه های نخی و سبک استفاده کنید؛ طوری که پوست بدن شما امکان تنفس و تهویه داشته باشد.پوشیدن لباس های خنک و رنگ روشن به کمتر شدن عرق بدن شما کمک می کند.

۳- بعضی غذا ها را در گرما مصرف نکنید چون باعث عرق کردن زیاد بدن شما می شود، غذا های تند و هم چنین کافئین باعث عرق کردن زیاد شما می شود، کافئین غدد فوق کلیه را فعال می کند و باعث عرق کردن کف دست و پا می شود.

۴- نوشیدن چای، باعث کاهش عرق کردن بدن شما می شود ، چای سبز حاوی منیزیم و ویتامین B است که غدد عرق را منقبض می کند.

۵- آب کافی بنوشید؛ نوشیدن آب باعث کاهش عرق کردن و خنک نگه داشتن بدن می شود.
در فصل گرما آب کافی بنوشید و بدنتان را هیدراته نگه دارید.

۶- ترزیق بوتاکس؛ ترزیق بوتاکس اعصابی که مسئول عرق کردن می باشد را مسدود می کند.
اثر ترزیق ۶تا ۱۲ ماه باقی می ماند. ترزیق درد ناچیزی دارد، و ناحیه تزریق باعث ضعف عضلانی می شود.