بر اساس مصوبه شورای رقابت، قیمت 3 محصول ایران خودرو که می بایست کاهش یابد در قیمت های جدیدی نرخ این محصولات روند افزایشی داشته و همین موضوع باعث ایجاد چالش و ابهامات جدید برای خریداران این محصول گردیده است.

افزایش 60 میلیون تومانی قیمت محصولات ایران خودرو

افزایش 60 میلیون تومانی قیمت محصولات ایران خودرو

? بر اساس گزارشات، با توجه به تصویب شورای رقابت در (۱۶ خرداد) قیمت ۲۹ محصول شرکت ایران خودرو با توجه به برخی از استانداردهای اجباری و اختیاری و تغییرات فنی در خودرو ها تغییراتی کرده است.

بر اساس مصوبه شورای رقابت قیمت 3 محصول از 29 محصول ایران خودرو با کاهش قیمت روبرو شدند.  به این ترتیب خودرو دنا پلاس رینگ فولادی با 43 میلیون و  861 هزار و 394 توما،ن پژو 207 دستی tu3 با 10 میلیون و 569 هزار 391 تومان و پژو 207 دستی با 6 میلیون و 35 هزار و 205 تومان کاهش قیمت مواجه گردید.

با توجه به مصوبه شورای رقابت، شرکت ایران خودرو جدول جدید از قیمت محصولات خود در بیستم خرداد منتشر نمود. براساس بررسی هایی که انجام  گرفته شده است از سه محصول مذکور قیمت دو محصول نسبت به قیمت فرودین ماه افزایش پیدا کرده است. به طوری که قیمت دنا پلاس از  281 میلیون به 347 میلیون تومان و پژو 207 دستی از 257 میلیون به 282 میلیون تومان رسیده است.

اما سوالی که مردم دارند این است که وقتی شورای رقابت قیمت این محصول را به صورت کاهشی عنوان کرده شرکت ایران خودرو بر چه مبنایی قیمت جدید راهم نسبت به قیمت قبلی حدود 60 میلیون تومان افزایش داده است.

? به همین منظور شرکت ایران خودرو در اطلاعیه ای در مورد سوال مشتریان در مورد نحوه قیمت گذاری محصولات و مصوبه شورای رقابت تاکید نمود: قیمت تمامی خودروها که در سایت کدال قرار گرفته شده است منطبق بر مصوبه شورای رقابت می باشد. در جدول منتشر شده توسط آن شورا تنها میزان افزایش و یا کاهش محصولات بر مبنای قیمت پایه محصولات عنوان گردیده است. در اطلاعیه ایران خودرو در پاسخ به سوال مشتریان جواب مبهمی منتشر شده است و پاسخ دقیق و روشنی ارائه نگردیده است.

به هر حال این طور به نظر می رسد که شرکت ایران خودرو بر اساس صورت‌های مالی جدید و یا تغییرات فنی در این محصولات  قیمت های خود را منتشر نموده است.

منبع:ایسکانیوز