شاید با خودتان فکر کنید بین سرماخوردگی زمستان و تابستان تفاوتی وجود دارد؛ که این طور نیست و هر دو سرما خوردگی از ویروس ناشی می شوند که که افراد مبتلا در هوا پخش می کنند. روش های انتقال هر دو مدل سرما خوردگی باهم یکی می باشد ، مالیدن دست آلوده به بینی، دهان، یا چشم باعث انتقال ویروس می شود‌.

بهترین راه درمان سرماخوردگی در تابستان

بهترین راه درمان سرماخوردگی در تابستان

تنها تفاوت بین سرما خوردگی در فصل تابستان و زمستان، مدل استراحت و درمان است، در تابستان بیشتر دوست داریم در هوای گرم و تابستانی بیرون باشیم و برعکس در زمستان زیر پتوی گرم و نرم را بیشتر ترجیح می دهیم.

تفاوت سرما خوردگی و آلرژی:

شروع علائم سرما خوردگی به مرور زمان نشان داده می شوند، ولی علائم آلرژی به یکباره نمایان می شوند و به تدریج نیست.

بهترین راه درمان سرماخوردگی در تابستان:

۱- فعالیت های زیاد انجام ندهید چون سیستم ایمنی بدن شما در حال مبارزه با عوامل بیماری می باشد، پس برخلاف میل خود که دوست دارید در زیر نور آفتاب باشید، در خانه بمانید، استراحت کنید و فعالیت بدنی خودتان را کم کنید ، اجازه بدهید سیستم ایمنی بدن کار خودش را انجام دهد.

۲- آب زیاد بنوشید و غذاهای مقوی را مصرف کنید، نوشیدن آب پرتقال بسیار مفید است؛ آب پرتقال دارای ویتامین C بسیاری است، نوشیدن چای هم مفید می باشد اما از نوشیدن نوشابه های انرژی زا و قهوه پرهیز کنید.

۳- دست هایتان را روزانه چندبار بشویید و مرتبا تمیز نگه دارید، چون یکی از راه های انتقال میکروب از فرد مریض به انسان سالم می باشد. و بزرگ ترین دفاع بدن است.

۴- مدت زمان بسیار کوتاهی را در زیر نور آفتاب باشید، پرتوهای فرابنفش ویروس های سرماخوردگی را از بین می برد.

۵- دم نوش های گیاهی مصرف کنید؛ استفاده از دمنوش های گیاهی سیستم ایمنی تان را تقویت می کند، دمنوش هایی مثل ریشه شیرین بیان، دمنوش زنجبیل، سیر، چای بابونه، و هم چنین پونه بسیار مناسب سرماخوردگی می باشد.