? به نظر شما آلوده ترین نقاط خانه ی شما کجاست؟ گاهی اوقات حتی فکرش را هم نمی کنید که این جاها آلوده و کثیف باشند و همیشه نقاطی را می بینیم که جلوی چشممان است و همیشه آن را می بینیم ، درصورتی که جاهایی وجود دارند که ما حتی فکرش را هم نمی‌کنیم که این نقاط دارای آلودگی باشند. تمیز کردن خانه همیشه یکی از دغدغه های خانم خانه و دیگر ساکنان منزل بوده است.

تمیزکاری منزل

تمیزکاری منزل

5 نقطه ی آلوده در خانه

راز اصلی تمیز کردن منزل داشتن یک برنامه ی منظم است.
برای تمیز کاری از یک رویه ثابت استفاده کنید و همه چیز را به دقیقه ۹۰ موکول نکنید‌.

در این مطلب با 5 قسمت از خانه آشنا خواهید شد که کثیف تر از توالت هستند:

? لامپ ها:

شاید باورش سخت باشد ولی لامپ ها منبع اصلی جذبرد و خاک هستند.
میزان کثیفی و گرد خاک نشسته روی لامپ را می توان از نور منعکس شده آن فهمید، یک لامپ کثیف و خاکی، نور تابیده شده اس بسیار کمتر است نسبت به یک لامپ تمیز.

سرشیر آب:

اطراف شیر های آب بسیار کپک، رسوبات سخت و مواد معدنی تجمع پیدا می کنند.
تقریبا تمام کارهای منزل با آبی که از داخل سرشیر می آید انجام می دهید، پس تمیزی آن بسیار مهم است.

? چارچوب در و پنجره:

بعضی از نقاط منزل دسترسی به آن ها دشوار است و مردم فکر می کنند نباید آنجا را تمیز کنند،گرد و غبار هرجا بشیند و زیاد شود باعث بروز آلودگی می شود.پس تمیز کردن چار چوب های پنجره ها و در را درنظر داشته باشید.

? پشت تلویزیون:

در تمیزکاری تلویزیون اول به فکر برطرف کردن لکه های روی صفحه تلویزیون هستیم، درصورتی که باید گرد و خاک پشت تلویزیون را هم تمیز کنیم تا از زیاد شدن گرد و خاک در پشت تلویزیون هم جلوگیری کنیم.

فیلتر ماشین ظرفشویی:

زمانی که فیلتر ماشین ظرفشویی کثیف باشد، ماشین نمی تواند ظروف غذای شما را تمیز بشوید، بنابراین تمیز کردن فیلتر ماشین هم از واجبات است.