علت زرد شدن برگ سانسوریا و نحوه ی پیشگیری از آن را در این پست برایتان قرار داده ایم. سانسوریا یک گیاه زیبا و با مقاومت بالا می باشد، پرورش این گیاه آسان است از این گیاه برای تزئین دکوراسیون داخلی منزل استفاده می شود. این گیاه نیاز به نگهداری زیادی ندارد و یکی از گیاهان آپارتمانی بی نظیر و شیک می باشد. این گیاه اکسیژن محیط را افزایش می دهد و خواب خوب را سبب می شود.

معروف ترین نوع گیاه سانسوریا، سانسوریا شمشیری می باشد که به اسم گیاه زبان مادر شوهر هم شناخته می شود. گل سانسوریا مقاومت بالایی در برابر آب، نور و دمای هوا دارد اما بسیار اتفاق می افتد که برگ این گیاه زرد میشود در این مطب علت های این اتفاق را بررسی میکنیم.

دلایل زرد شدن برگ سانسوریا:

1- آبیاری بیش از حد:

این گیاه مقاومت بالایی در برابر بی آبی دارد زمانی که عمق خاک گیاه 2 الی 3 سانتی متر خشک شد به آن آب بدهید در غیر این صورت آب دادن بیش از حد باعث پوسیدگی آن می شود.

2-آبیاری کم:

همان طور که آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی گیاه می شود آب ندادن به گیاه سانسوریا هم باعث خراب شدن و زردی برگ ها میشود و برگ های این گیاه خشک می شود.

3-کمبود مواد غذایی:

برای سالم بودن خاک گلدان باید از کود استفاده کنید، کود مواد مغزی بالایی دارد و باعث سالم ماندن گیاه می شود.

زمان مناسب کود دادن گیاه اوایل بهار و اوایل تابستان می باشد.

4- زهکشی ضعیف:

یکی از دلایل زرد شدن رنگ برگ گیاه سانسوریا زهکشی ضعیف می باشد. زهکشی ضعیف می تواند باعث مرطوب شدن خاک شود مطمئن شوید ظرفی که زیر گلدان خود نگه داری می کنید بعد از آبیاری، آب داخلش نباشد و آنرا حتما خالی کنید.

5- دمای نامناسب:

دمای هوای مناسب برای گیاه سانسوریا بین 60 تا 90 فارنهایت می باشد در صورتی که دمای هوا بالاتر و یا پایین تر از این محدوده باشد برگ های گیاه زرد می شود.

با این کارا سانسوریا زرد نمی شود:

برای اینکه از زرد شدن گل سانسوریا جلوگیری کنید،یک  محیط مناسب را برای رشد این گیاه فراهم کنید و از یک گلدان مناسب استفاده کنید و حتما زهکشی را رعایت کنید.

همچنین جایی که گیاه را در آن نگه داری میکنید نه زیاد سرد باشد و نه زیاد گرم و بین 60 تا90 فارنهایت دمایش باشد.

گیاه سانسوریا را نباید در معرض تابش نور مستقیم قرار دهید، و در فصل بهار یا تابستان به خاک گلدان کود بدهید تا از مواد مغذی تغذیه کند.

هم چنین این گیاه را وقتی آب بدهید که چند سانت خاک روی آن خشک باشد.