انتخاب شغل یکی از مهمترین دغدغه های نوجوانان و دانشجویان و کسانی که هنوز به شعل ایده آلشان نرسیده اند، می باشد چون تمام آینده و بیشتر وقت روزانه انسان به همین شغل بستگی دارد و تایم و انرژی زیادی باید برای کاری که انجام میدهید بگذارید. حالا برای این که شما شغل مورد علاقه خودتان را داشته باشید، بهتر است قبل از هرچیز بدانید که آیا این شغل برای شما و روحیه تان مناسب است یا خیر؛ یعنی شما از آن لذت می برید یا نه؟

فهرست دسترسی سریع

اگر از شغلی که انتخاب کردید راضی هستید و احساس خوبی دارید و هنگام کار لذت میبرید پس این شغل برای شما خوب است ولی اگر از آن راضی نیستید پس بهتر است شغلتان را عوض کنید چون زمانی که از شغل خودتان راضی نباشید، زود خسته میشوید، احساس پوچی میکنید و در نهایت عمرتان هدر می رود؛ آن هم بابت کاری که اصلاً هیچ علاقه ای به شروع و ادامه دادن آن ندارید.

راز پیدا کردن شغل:

خیلی از ما انسان های به جای اینکه علاقه را معیار اصلی انتخاب شغل قرار بدهیم، میزان درآمد را معیار قرار می دهیم و اول از همه برایمان درآمد آن شغل مهم است؛ همینطو خیلی از خانواده ها و مشاوران به جای اینکه علاقه فرد را در نظر داشته باشند، اول به فکر بازار کار و شغل هستند در صورتی که معیار اصلی در انتخاب شغلا داشتن علاقه است.

علاقه:

علاقه مهم ترین ملاک در پیدا کردن شغل می باشد، بهتر است لیستی از مشاغل برای خودتان تهیه کنید و آن را طبق علایق و سلیقه خودتان دسته بندی و شماره گذاری کنید، سپس به بررسی هرکدام بپردازید؛ به این صورت که جلوی آن شغل اطلاعات مربوط به آن را بنویسید و راجع به آن تحقیق کنید، بعد از تحقیق به بررسی بازار کار هرکدام بپردازید و ببینید هرکدام از این شغل های مورد علاقه تان در بازار کار بهتر است و بعد دنبال آن بروید این گونه شما موفق تر خواهد بود و به همین سادگی از عمر خودتان لذت بیشتری می برید.

خیلی از کسب و کارهایی که با شکست مواجه می شوند به دلیل این است که افراد هیچ علاقه ای به آن ندارند حتی شما می توانید برای اینکه متوجه شوید آیا شما برای این کار ساخته شده اید یا نه، یک دوره به عنوان کارآموز در آن شغل مشغول به کار شوید و سپس به طور دائم در آن فعالیت داشته باشید.