در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir آموزش استراتژی معاملاتی خط روند Trendline و اهمیت ترسیم خط روند را قرار دادیم . یکی از بهترین استراتژی های مورد استفاده توسط معامله گران در بورس و فارکس و ارزهای دیجیتال استراتژی معاملاتی بر اساس خط روند صعودی و نزولی و جانبی می باشد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش بهترین استراتژی معامله بر اساس خط روند در بورس و فارکس و ارزهای دیجیتال …

استراتژی معاملاتی خط روند

جزئیات استراتژی معاملاتی خط روند

در این مقاله، من قصد دارم به طور مفصل در مورد استراتژی معاملاتی Trendline بحث کنم . به عنوان بخشی از این مقاله، من قصد دارم نکات زیر را به تفصیل مورد بحث قرار دهم که به استراتژی معاملاتی Trendline مربوط می شود.

  1. اهمیت کشیدن خطوط بر روی نمودارهای شما.
  2. TRENDLINE
  3. قوانین ترسیم خطوط روند
  4. چگونه می توان اهمیت استراتژی معاملاتی خط روند را تعیین کرد
  5. کانال روند
  6. استفاده از استراتژی معاملاتی خطوط روند
  7. چگونه بر اساس خط روند وارد شویم؟

اهمیت ترسیم خطوط روی نمودارها:

آنها یک داستان تعریف می کنند. آنها زاویه پیشروی یا زاویه نزول را در یک روند قیمت نشان می دهند، زمانی که یک بازار به نقطه اشباع خرید یا فروش بیش از حد در یک روند رسیده است، هشدار می دهند، محدوده های معاملاتی را نشان می دهند، نقطه تعادل (اوج) را نشان می دهند و به پیش بینی اینکه کجا انتظار حمایت را داشته باشیم کمک می کنند. یا مقاومت در برابر اصلاحات.

هرگز متعهد نشوید که به تنهایی از خطوط روند استنباط قطعی بگیرید و مراقب باشید که همه عوامل (سه) دخیل در تشخیص کامل عملکرد بازار را بسنجید. این سه عامل عبارتند از: حرکت قیمت، حجم، و روابط حرکت قیمت-حجم که تعیین می کند که چه زمانی و در کجا خطوط روند ممکن است به طور منطقی اعمال شوند} و زمانی که تلاش برای اعمال آنها توصیه نمی شود.

استراتژی معاملاتی Trendline چیست؟

تکانه حرکت رو به بالا در صعود زاویه ای به سمت بالا میله های عمودی در نمودارهای ما و سرعت حرکت رو به پایین توسط گام زاویه ای آنها به سمت پایین منعکس می شود.

به دلیل تأثیر گیج کننده بی نظمی های جزئی حرکت قیمت که در نمودارها ثبت شده است، چشم ممکن است همیشه گام این نوسانات زاویه ای را به وضوح نبیند. بنابراین، استفاده از خطوط روند برای این منظور اغلب مفید است.

بنابراین، بررسی نمودارهای همراه نشان می‌دهد که چگونه زاویه صعود یا نزول قیمت‌ها اغلب با کشیدن خطوط مستقیم از طریق بالا یا پایین مسیر قیمتی که در طول حرکت‌های جزئی، میانی و اصلی ایجاد شده است، با وضوح بیشتری قابل مشاهده است.

آموزش استراتژی معاملاتی خط روند Trendline و اهمیت ترسیم خط روند آموزش استراتژی معاملاتی خط روند Trendline و اهمیت ترسیم خط روند

خط حمایت یا تقاضا خطی است که زاویه پیشروی یک تاب گاو را با عبور از دو نقطه پشتیبان متوالی مشخص می کند. مثال: – خطوط AC، D-1 در بالای IMAGE 1

مقاومت یا خط عرضه خطی است که زاویه نزول نوسان خرس را با عبور از دو نقطه مقاومت متوالی (بالای رالی ها) مشخص می کند. مثال: – خط IK و I-6 در تصویر 2 بالا.

یک خط موقعیت بیش از حد فروش به خطی گفته می شود که به موازات یک خط عرضه یا مقاومت کشیده می شود و از اولین نقطه حمایت (واکنش کم) می گذرد که بین دو رالی متوالی در یک روند نزولی مداخله می کند. مثال: – خط JL، توجه داشته باشید که J اولین نقطه پشتیبانی است که بین دو بالای پی در پی، I و K. در تصویر 2 مداخله می کند.

خط موقعیت بیش از حد خرید به خطی گفته می شود که به موازات یک خط حمایت رسم می شود و از اولین نقطه مقاومت (بالای رالی) که بین دو نقطه حمایت متوالی در یک روند صعودی مداخله می کند، می گذرد. مثال: خطوط BE، در تصویر 1 بالا

قوانین ترسیم استراتژی معاملاتی خط روند

  1. با اتصال شروع روند با یک نقطه نوسان معتبر، یک خط روند جدید رسم کنید.
  2. خط روند را با آشکار شدن عملکرد قیمت تنظیم کنید

با اتصال شروع روند با یک نقطه نوسان معتبر، یک خط روند جدید ترسیم کنید

این بدان معناست که ما نمی‌توانیم یک خط روند جدید بدون یک نوسان معتبر ترسیم کنیم. اول از همه، باید شواهدی از یک روند وجود داشته باشد. این بدان معناست که برای ترسیم یک خط روند صعودی باید حداقل دو پایین‌ترین واکنش وجود داشته باشد که پایین‌ترین پایین‌تر از اولی بالاتر باشد.

تنظیم خطوط روند جدید

به عنوان مثال، در مورد پیشروی، زاویه صعود ممکن است برای مدتی آرام باشد و سپس با تجدید نیروی اولیه تقاضا با خرید تازه از حامیان حرکت و مردم، و شاید به شدت افزایش یابد. با گسترش شور و شوق معامله گران و سرمایه گذاران متمایل به صعود. تحت این شرایط، ما باید خطوط روند خود را برای انطباق با گام تازه تاسیس تغییر مکان دهیم

اگر یک خط روند شیب دار شکسته شود، ممکن است یک خط روند کندتر ترسیم شود

تحلیل خط روند روی نمودار

مشاهده خواهد شد که پس از واکنش به (B)، می‌توانیم دو تاپ رالی کاملاً مشخص را تشخیص دهیم، اولی در (A) و دومی در (C).

بر این اساس، اگر یک خط مستقیم را از میان بالای بالای این دو رالی ترسیم کنیم، متوجه می‌شویم که گسترش این خط عرضه به سمت راست، در سراسر صفحه، به تعیین حدود تقریبی رالی‌های بعدی کمک می‌کند. با این حال، اگر بتواند از طریق خط عرضه با درجاتی از استحکام یا با افزایش حجم، یا با افزایش مادی در قیمت، یا هر دو، از خط عرضه عبور کند. در نهایت نوسان قیمت EF با موفقیت خط عرضه را شکست، زیرا هم شمع و هم حجم افزایش می‌یابد

صعود از G ما را قادر می سازد خط حمایت از روند EG را ایجاد کنیم که نمایانگر زاویه یا نرخ شتاب فاز اول کمپین صعودی در این سهام است. با گسترش این خط به سمت راست، متوجه می‌شویم که پس از افزایش موقتی افزایش با افزایش شدید از G، قیمت به سمت این خط حمایت کاهش می‌یابد که نتیجه می‌گیریم یک واکنش اصلاحی عادی است. ما استدلال می کنیم که اگر بیشتر کاهش یابد، ممکن است انتظار داشته باشیم که قیمت در این خط حمایت (H) یا در اطراف آن باقی بماند. در افزایش سریع بیشتر از G POINT که با بسته شدن در اوج مشخص می‌شود، ثابت می‌ماند، زیرا قیمت تقریباً خط روند ثابت ما را لمس می‌کند. بنابراین خط روند ما پیشاپیش به ما اشاره مفیدی را در مورد نقطه ای که در آن ممکن است به طور منطقی به دنبال تقاضای جدید (حمایت) باشیم و مکان احتمالی که این واکنش خاص باید در آن پایان یابد، به ما داده است.

پس از علامت گذاری از نقطه H، به دلیل افزایش حرکت صعودی، باید خط حمایت روند خود را دوباره تنظیم کنیم. PONIT (1) مرحله جدیدی از پیشرفت را به ارمغان می آورد. این خط جدید، البته، از 1-2 اجرا می شود، قیمت از خط پشتیبانی پشتیبانی می شود.

چگونه می توان اهمیت استراتژی معاملاتی خط روند را تعیین کرد

  1. تعداد دفعاتی که خط روند لمس یا نزدیک شده است. هر چه عدد بزرگتر باشد، اهمیت آن بیشتر است. خط روندی که پنج بار با موفقیت آزمایش شده است بدیهی است خط روندی مهم تر از خط روندی است که فقط سه بار لمس شده است.
  2. فاکتور زمان، خط روندی که برای 9 ماه اجرا شده است، اهمیت بیشتری نسبت به خط روندی دارد که برای 9 هفته یا 9 روز فعال بوده است.
  3. فرشته صعود و نزول، حفظ روند بسیار تند دشوار است و ممکن است شکسته شود، روند شیب دار مهمتر از روندی تدریجی نیست. به طور قابل توجهی سریع افزایش می یابد و حرکت آن بالا است.

کانال روند

گاهی اوقات، حرکت تولید شده توسط نیروهای تقاضا و عرضه به قدری آشکار می شود که یک منطقه فعالیت کاملاً تعریف شده ایجاد می کند. یعنی امواج متناوب خرید و فروش یک مسیر یا کانال قیمت را تشکیل می دهند که حد بالا و پایین آن به راحتی توسط یک سری از بالا و پایین محدود شده در خطوط موازی یا تقریباً موازی مشخص می شود.

ترسیم خط کانال بسیار ساده است. در یک روند صعودی، ابتدا خط حمایت یا تقاضا را به همراه سطوح پایین (AC) ترسیم کنید. سپس از اولین قله برجسته (نقطه B) که موازی با خط روند حمایت یا تقاضا است، خطی بکشید. هر دو خط به سمت راست حرکت می کنند و کانالی را تشکیل می دهند اگر رالی بعدی به خط کانال برسد و از آن عقب نشینی کند (در نقطه D)، ممکن است یک کانال وجود داشته باشد. اگر قیمت ها به خط روند اصلی (در نقطه E) کاهش یابد، احتمالاً یک کانال وجود دارد. همین امر در مورد یک روند نزولی صدق می کند، اما البته در جهت مخالف

در خط عرضه روند صعودی به عنوان بیش خرید عمل کنید و قیمت از خط عرضه معکوس خواهد شد. خط پشتیبانی مانند فروش بیش از حد عمل می کند

استفاده از Trendline در معاملات :

استفاده از خطوط روند اغلب برای قضاوت در مورد نقاطی که ممکن است انتظار قیمت را داشته باشید مفید است:

  1. در واکنش ها حمایت شود.
  2. برای مقابله با مقاومت در راهپیمایی ها؛ و
  3. شرایط بیش از حد خرید و فروش بیش از حد کاشت در کانال
  4. برای نزدیک شدن به یک موقعیت حساس در سفر از یک سطح به سطح دیگر. خط روند l همچنین به شما کمک می کند تا احتمالات یک تغییر قریب الوقوع روند را پیش از وقوع واقعی پیش بینی کنید.

تخطی از یک خط روند اغلب (اما به هیچ وجه همیشه) ممکن است نشان دهنده این باشد که نیروی تقاضا یا عرضه که قبلاً وجود داشت، اکنون در حال از بین رفتن است. این ممکن است به این معنی باشد که حرکت قیمت در حال تغییر سرعت پیشرفت خود است یا ممکن است به این معنی باشد که روند قطعاً در خطر معکوس شدن است.

استراتژی معاملاتی خط روند

ورود به یک سهام صرفاً به این دلیل که به یک سهام ثابت نفوذ کرده است، عمل بدی است. خط روند یا خارج از یک منطقه ازدحام گسترده. نکته مهم این است که چگونه خط شکسته می شود. شرایطی که تحت آن تغییر گام رخ می دهد.

کیفیت خرید یا فروش در نقطه نفوذ و اطراف آن تعیین می کند که آیا نقض یک خط روند تعیین شده ممکن است به عنوان شواهدی از حرکت بیشتر قیمت در جهت پیشرفت در نظر گرفته شود یا اینکه این به معنای تنها تغییر موقت کاذب است. شکست. برای شکست، قیمت باید در بالا یا پایین خط روند بسته شود