چیز کیک یخچالی طرفداران زیادی دارد چون دارای طعمی خوشمزه و معروف است. اکثر افراد به طعم خاص این دسر علاقه فراوان دارند پس ما در ادامه مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک یخچالی را به شما آموزش می‌دهیم. شما با خواندن این مطلب می‌توانید طرز تهیه چیز کیک یخچالی بسیار خوشمزه را به راحتی یاد بگیرید و آن را برای مهمانی‌های عصرانه خود تهیه کنید و مطمئن باشید که این دسر خوشمزه مورد علاقه بسیاری از مهمان‌ها قرار خواهد گرفت.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

روش تهیه چیز کیک شکلاتی به دو صورت انجام می‌گیرد. در یک روش مواد چیز کیک را درون فر قرار می‌دهند و در روش دیگر بدون نیاز به پخت آن را در یخچال آماده می‌کنند که ما در  این بخش می‌خواهیم طرز تهیه چیز کیک یخچالی را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه چیز کیک شکلاتی

بیسکویت کاکائویی : ۲۵۰ گرم

شیر : دو سوم لیوان

پنیر خامه ایی : ۲۰۰ گرم

شکلات تخته ایی : ۱۰۰ گرم

کره : ۱۰۰ گرم

خامه : ۲۰۰ گرم

پودر ژلاتین : یک قاشق غذا خوری

پودر قند : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در مرحله اول بیسکویت، کره و پودر قند را درون میکسر ریخته، مخلوط می‌کنیم تا این مواد یکدست شوند.
قالبی که مد نظر خود می‌باشد را انتخاب کنید سطح آن را چرب کرده و با یک کاغذ روغنی بپوشانید. حالا مواد بیسکویتی که آماده کرده‌اید را در ته قالب ریخته آنقدر فشار دهید که به حالت فشرده درآید و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید.
در این مرحله نیاز است که شیر و شکلات را به روش بن ماری ذوب کرده و آرام هم می‌زنیم تا یکدست شود. در طرف دیگر پنیر خامه‌ای را با همزن می‌زنیم تا به صورت یکدست دربیاید.

حالا در اینجا مخلوط شیر و شکر را به مواد اضافه می‌کنیم و در انتها ژلاتینی که به وسیله بخار ذوب شده را به مخلوط تهیه شده می‌افزاییم.خامه را در ظرفی ریخته تا خودش را بگیرد و سپس به مخلوط چیز کیک اضافه کنیم.
قالب را از یخچال خارج کرده و مخلوطی را که تهیه کرده‌ایم بر روی بیسکویت‌هایی که یک ساعت در یخچال بوده و سفت شده اند، ریخته و با سطح قاشق آن را صاف می‌کنیم.
نیاز است این چیز کیک به مدت ۳ الی ۵ ساعت در یخچال نگه داشته شود تا سفت شود و خودش را بگیرد.
هنگامی که از بسته شدن چیز کیک اطمینان پیدا کرده‌اید دور تا دور آن را با چاقوی جدا کرده و از قالب خارج نمایید.
می‌توانید چیز کیک شکلاتی خود را که آماده شده است با شکلات آب شده و یا دیگر مواد خوراکی مثل فندق، خورده شکلات و بیسکویت تزیین تزیین نمایید و از خوردن آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.

نکات مهم در تهیه چیز کیک یخچالی

در تهیه این چیز کیک از بیسکویت کاکائو کرم‌دار استفاده می‌شود اما شما می‌توانید از نوع ساده آن هم استفاده نمایید.
وقتی که برای تهیه این چیز کیک در نظر گرفته شده است حدودی است و می‌تواند با توجه به درجه یخچال شما تغییر نماید.
شما می‌توانید در تهیه این چیز کیک به جای پودر ژلاتین از دو ورق ژلاتین هم استفاده نمایید.
این دسر خوشمزه و پرطرفدار به راحتی تهیه می‌شود اما فقط کمی زمان بر است پس شما می‌توانید با زمانبندی مناسب آن را برای مهمانی‌های خود آماده کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.