ممکن است دنبال تعبیر خواب حجاب و داشتن شال و روسری در سرتان بگردید، و از آنجایی که حجاب و پوشش خوابی است که در رویای بسیاری از زنان و دختران زیاد دیده می‌شود آنان معمولاً به دنبال تعبیر خواب حجاب هستند. در واقع حجاب به پوششی گفته می وشد که زنان از آن استفاده می کنند تا جاهایی که نامحرم نباید ببیند از دید آن ها پنهان شود.

? مسئله ای که برای افراد با حجاب وجود دارد این است که بعضی از زنان در خواب، خود را بدون روسری یا به اصطلاح عمومی سر باز جلوی نامحرم می ببیند که باعث می شود ذهن آن ها بله این خواب مشغول شود.

? پوشش‌هایی که برای حجاب در بین زنان و دختران وجود دارد شامل چادر، روسری، شال و در همین اواخر مقنعه می‌باشد. بنابراین می‌توان به طور جداگانه به بررسی هر یک از پوشش‌ها در خواب پرداخت.

لازم است این نکته ذکر شود که دیده شدن بدون روسری، چادر، شال و یا هر پوشش دیگری توسط نامحرم در افرادی که دارای حجاب هستند می‌تواند بیانگر مسئله‌ای باشد. پس برای آگاهی از تعبیر خواب حجاب به شما توصیه می کنم که همراه ما باشید و نظر معبران مختلف را در زمینه این خواب در شرایط مختلف بدانید.

? تعبیر خواب حجاب به موضوعاتی مانند شرم، حیا، محافظت از ارزش ها و سپر ذهن اشاره دارد. گاهی اوقات خواب ها ذو رویاهایی با این مضامین می تواند نشان دهنده تعصب ببینده خواب بر عقایدش باشد.

مطیعی تهرانی:

 تعبیر خواب حجاب (چادر) را پوشاننده رازهای فرد رویابین و شرف و آبروی او می داند.

ابن سیرین می‌گوید:

 تعبیر چادر، پوشش و حجاب، زن است.

تعبیر خواب چادر

امام جعفر صادق (ع) درباره دیدن چادر در خواب می‌فرمایند: چادر دیدن در خواب بر سه وجه است.

مقام و منزلت

مرد را زن و زن را شوهر

سرپرست و مرد خانه

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی مثل زن‌ها چادر پوشیده‌ای، کاری انجام خواهی داد که در آن هم خیر وجود دارد و هم شر، ولی انجام آن را برای تو زشت می‌دانند.

دقت داشته باشید پوشش چادر در گذشته با امروزه کمی متفاوت می‌باشد ولی می‌توان همچنان از تعبیر خواب چادر بر اساس گفته‌های معبرین کهن نیز استفاده کرد.

تعبیر خواب چادر