تعبیر خواب حوض آب، در خواب های مردم امروزی کمتر دیده می‌شود و افراد بیشتر خواب‌های استخر و از این قبیل را مشاهده می‌کنند. با این وجود هنوز افرادی هستند که در خانه‌های قدیمی زندگی می‌کنند و بعضاً در رویایشان خواب حوض آب را می‌بینند.

حوض آب در حیاط منزل باعث زیبایی آن می‌شود که در خواب بیشتر معبران آن را نشان از علم و دانش فرد تعبیر می‌کنند.  هر چقدر این حوض تمیزتر بزرگتر باشد و در اطراف آن گل و سبزه وجود داشته باشد علم بیننده در زندگی بیشتر به کارش خواهد آمد و علاوه بر خود دیگران نیز از آن علم سود می‌برند.

تعبیر خواب حوض آب?

اگرفردی در خواب ببیند از آب آن حوض نوشید و در حالی که آب آن گوارا بود باعث طولانی شدن عمر آن فرد می‌باشد. حالا اگر درون حوض خانه آب بد و کدر و بد مزه وجود داشت تمامی این تعابیر برعکس می‌باشد. پس اگر می‌خواهید تعبیر خواب حوض آب را در شرایط و موقعیت‌های گوناگون بدانید از شما می‌خواهیم که با ادامه این مطلب همراهمان باشید .

محمدبن سیرین گوید: اصل حوض در خواب علم ودانش است

ابراهیم کرمانی: اگر بیند کنار حوض سبز رسته بود، دلیل که از علم خود منفعت یابد و مردم نیز از علم او منفعت یابند، خاصه که حوض ملک او باشد. اگر بیند حوض ملک او نبود و از آن مسلمین بود زیاده و نقصان آن حوض به علمای آن دیار باز گردد یا به کسی که در آن شهر حاکم بود. اگر بیند آب حوض تیره و تلخ بود، دلیل بر غم و اندوه کند.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن حوض در خواب بر چهار وجه است.
مردم با منفعت
مردی توانگر و ثروتمند
مال جمع کردن
عالمی که از او کسب علم کنند و بهره مند شوند
آنلی بیتون می‌گوید:
دیدن حوض در خواب، نشانه ثابت ماندن شانس و اقبال شما و روبرو شدن با اتفاقاتی هیجان آمیز است.
اگر خواب ببینید آب حوض گل آلود است، نشانه آن است که درگیر مشاجرات خانوادگی خواهید شد.

تعبیر خواب شستشو در حوض

اگر فردی در خواب خود ببیند در خانه‌اش حوض آبی صاف و زلال وجود دارد علم و دانش به او روی خواهد آورد. اگر این فرد ببیند که در حوض خود را می‌شوید در کارهایش دسترسی پیدا خواهد شد و از گناه به دور است.

ابن سیرین: دیدن شستن سر و تن در خواب به آب جوی یا به آب حوض یا به آب دریا، دلیل است بر نجات از غم و خلاص از اندوه. اگر این خواب محبوس بیند، دلیل که خلاص گردد. اگر وام دار بیند، وامش گذارده گردد. اگر بیمار بیند شفا یابد.مطیعی تهرانی: اگر ببینید که خودتان را در آب استخر یا حوض می‌شویید که این عمل را به نیت پاک شدن بدن انجام می‌دهید از آلودگی پاک می‌شوید.

ابراهیم کرمانی گوید: اگر بیند تن و جامه خود به حوض می‌شست، دلیل که اهل بیتش توبه کنند وسیرت نیک و راه دین جویند. اگر بیند جامه خود به حوض بشست و پلیدی ازجامه در زیر آب ظاهر گشت، دلیل که به علم کار نکند و به بدی در میان خلق مشهور شود.