اگر به دنبال آموزش نوسان گیری با اندیکاتور ATR و شناسایی زمان رشد سهم برای نوسانگیری و فیلم و کلیپ ویدیویی آموزش نوسان گیری در بورس ایران با اندیکاتور ATR و تحلیل تکنیکال و بنیادی سهم با اندیکاتور ATR و تعیین حدد ضرر و سود با اندیکاتور ATR و تنظیمات کامل اندیکاتور ATR هستید پیشنهاد میکنم این مطلب از سایت استار بورس را ببنید که کاملترین آموزش روش و نحوه نوسان گیری در ارزهای دیجیتال و فارکس و بورس با اندیکاتور حرفه ای ATR را قرار دادیم …

فهرست دسترسی سریع

از ATR Stop Loss استفاده کنید

همچنین می‌توانید از ATR برای تعیین حد ضرر با استفاده از همان اصل استفاده کنید. از آنجایی که ATR به شما نشان می دهد که قیمت تا چه اندازه حرکت می کند، می توانید حد ضرر خود را مطابق با آن قرار دهید. با قرار دادن توقف ضرر بر اساس محدوده روزانه نوسانات قیمت دارایی، می توانید به طور موثر از “سر و صدای بازار” جلوگیری کنید (زمانی که قیمت ها در جهت کلی حرکت می کنند، قیمت موقتی بالا و پایین می شود).

اگر قیمت به حد ضرر شما رسید، به این معنی است که محدوده قیمت روزانه در جهت مخالف معامله شما در حال افزایش است و شما می خواهید در اسرع وقت ضرر خود را کاهش دهید.

بنابراین، استفاده از مقدار ATR برای تنظیمات توقف ضرر بهترین گزینه است، زیرا به شما امکان می دهد تا حد ضرر خود را در حداکثر فاصله قرار دهید و از هرگونه نویز بازار جلوگیری کنید، در حالی که این کار را با کوتاه ترین توقف ضرر ممکن انجام دهید. استفاده کنید.

حساسیت نشانگر ATR به تغییر تنظیمات

نشانگر ATR را می توان روی دوره های زمانی مختلف تنظیم کرد که بر حساسیت نشانگر تأثیر می گذارد.

تنظیم استاندارد برای ATR 14 است، به این معنی که این شاخص نوسان قیمت را بر اساس 14 دوره گذشته اندازه گیری می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، این معمولا 14 روز است