در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir شکست خط روند نزولی,استراتژی شکست خط روند,تشخیص شکست خط روند نزولی را قرار دادیم . خط روند نزولی به خطی گفته می شود که سهم روزها و ماهها در این خط روند به صورت نزولی حرکت کرده است و به یکبار با شکسته شدن خط روند نزولی رشد و صعود خود را شروع می کند . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با آموزش کامل و جامع شکست خط روند نزولی سهم در بورس و روش تشخیص و شناسایی شکست خط روند نزولی و استراتژی خرید در شکست روند نزولی …

چگونه شکست معتبر یک خط روند را شناسایی می کنید؟

یکی از مهم ترین مسائلی که در تحلیل تکنیکال با آن سروکار داریم خطوط روند است. در مرحله اول، مهمترین چیز این است که بتوانیم خط روند را به درستی شناسایی کنیم.

همانطور که ما این کار را انجام می دهیم، همچنین باید مراقب شکست های خط روند معتبر و استاندارد باشیم. زیرا وقتی خط روند شکسته می شود، سیگنال معاملاتی فعال می شود.

فهرست مطالب :

شکستن خط روند به چه معناست؟
شرایط خرابی خط روند معتبر
قیمت به سمت حمایت یا مقاومت حرکت می کند
شیب شکست موج فعلی را نسبت به موج قبلی افزایش دهید
افزایش حجم معاملات
پشتیبانی قوی شمع یا شکست مقاومتی
عقب کشیدن
یاد بگیرید که شکست خطوط روند صعودی استاندارد را تشخیص دهید
نمونه ای از شکست خط روند صعودی
آموزش شناسایی خطاهای خط روند نزولی معتبر
نمونه ای از شکست خط روند نزولی
در نتیجه
سوالات متداول و پاسخ های کوتاه

شکستن خط روند به چه معناست؟

قبل از اینکه شرایط شکست خط روند را بررسی کنیم، بهتر است توضیح مختصری در مورد خطوط روند ارائه دهیم. خط روند در واقع جهتی است که سهام در آن حرکت می کند. به عنوان مثال وقتی می گوییم روند فلان سهم صعودی است به این معنی است که این سهم تمایل به حرکت به سمت سطح بالایی دارد. به همین ترتیب، زمانی که روند نزولی است، قیمت سهام کاهش می یابد. گاهی می گویند بازار در رنج است یعنی روند خاصی وجود ندارد و به اصطلاح سهم در محدوده مشخصی است.

اما شکست خط روند یا شکست در تحلیل تکنیکال وضعیتی است که نمودار قیمت یک خط روند را کاهش می دهد. این باعث می شود روند تغییر کند و سهم ها در جهت دیگری حرکت کنند. بنابراین، برای معامله گران بسیار مهم است که بتوانند شرایط شکست خط روند معتبر را بررسی کرده و آن را شناسایی کنند. به این ترتیب، احتمال صحت سیگنال دریافتی او بیشتر خواهد بود.

شکست خط روند می تواند در روند صعودی قیمت سهام رخ دهد و همچنین می تواند در روند نزولی قیمت سهام رخ دهد. گاهی اوقات شاهد شکسته شدن خط روند هستیم، اما چنین شکست هایی استاندارد و معتبر نیستند. بنابراین باید شرایطی را که در چه شرایطی اتفاق می‌افتد بررسی کنیم تا مبادا سیگنال‌های غلط و اشتباه باعث اشتباه و ضرر ما شود.

شرایط شکست خط روند معتبر

برای اینکه بفهمیم کدام خرابی ها در خط روند معتبر هستند، باید به چندین عامل مهم توجه کنیم. در اینجا، ما پنج عامل را بررسی می کنیم که شرایط اساسی برای شکست خط روند استاندارد هستند.

این پنج شرط عبارتند از:

قیمت به سمت سطوح حمایت و مقاومت حرکت می کند
شیب شکست موج فعلی را نسبت به موج قبلی افزایش دهید
افزایش حجم معاملات
پشتیبانی قوی شمع یا شکست مقاومتی
عقب کشیدن

اکنون هر یک از این پنج شرط را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم تا درک بهتری از موضوع داشته باشیم.

قیمت به سمت حمایت یا مقاومت حرکت می کند

وقتی روند موثر یک سهم را ترسیم می کنیم، ممکن است بعد از مدتی شاهد نزدیک شدن قیمت به این خط روند باشیم. بسته به اینکه آیا خط روند در حال افزایش یا کاهش است،

باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا آن سطح به عنوان حمایت یا مقاومت عمل می کند. این بدان معناست که قیمت پتانسیل واکنش به این سطوح را دارد. بنابراین دور از انتظار نیست که این روند شکست بخورد. نکته مهم در اینجا توجه به عرضه و تقاضا است.

اگر خریداران برای خرید سهام عجله کنند، کف تقاضا سنگین می شود و اگر شاهد فشار فروش باشیم، عرضه بیشتر خواهد شد. قرائت کنتور در این شرایط به ما کمک می کند قدرت خریداران و فروشندگان را بررسی کنیم.

هرچه قیمت بیشتر به خط روند برخورد کند، خط روند ما موثرتر خواهد بود. هر چه اعتبار بالاتر باشد این سطح اهمیت بیشتری دارد. جدای از آن، ما همچنین باید ببینیم که چقدر قیمت در محدوده حمایت یا مقاومت باقی مانده است. یعنی اگر خط روند ما برای مدت طولانی پابرجا بوده است، قدرت خود را نشان می دهد.

شیب شکست موج فعلی را نسبت به موج قبلی افزایش دهید

اعتبار شکست نیز در صورتی افزایش می‌یابد که شیب برخورد قبلی قیمت با خط روند کمتر از شیب برخورد فعلی باشد. به عبارت دیگر، اگر آخرین قیمتی که به خط روند برخورد کرد، تندتر از قیمت قبلی بود، می‌دانیم که این شکست معتبرتر است.

برای درک صحیح شیب قیمت، باید به مفهوم شتاب توجه کنیم. همچنین می توانیم شتاب را با اندیکاتور تکانه اندازه گیری کنیم. هرچه تکانه بیشتر به سمت بالا حرکت کند، شمعدان ها قوی تر و اندازه آنها بزرگتر می شود.

افزایش حجم معاملات

پای ثابت یک شکست خط روند قابل اعتماد و استاندارد، حجم بالا است. این به این دلیل است که ما به یک شمع قوی برای شکستن سطح حمایت یا مقاومت معتبر نیاز داریم. که

گفته می شود، می توان از حجم های بالا برای اعمال فشار بر این سطوح استفاده کرد. اما نکته مهمی در اینجا وجود دارد که اغلب افراد تازه کار را سردرگم می کند.

گاهی اوقات خط روند شکسته می شود و آخرین شمع در بالا یا پایین این خط بسته می شود. اما شمع بعدی در جهت مخالف شکل می گیرد. یعنی اگر روند صعودی است، ابتدا شمعی را ببندید که خط روند زیر آن خط را شکست.