شاید باورتان نشود اما ادویه هایی در دنیا وجود دارد که برای چاقی مفید است و سبب کاهش وزن و لاغری می‌شود. ادویه جات یکی از چاشنی های غذا های خوراکی ما هستند که روزانه از آنها مصرف میکنیم، هرکدام از ادویه ها دارای خاصیت متفاوتی هستند.?

ادویه های لاغر کننده موجب افزایش سوخت و ساز بدنتان می شود که همین موضوع باعث کاهش وزن و لاغری شما می شود. از ادویه ها به عنوان طعم دهنده غذا ، دارو ،رنگ و عطر و به عنوان کالایی تجاری که ارزش اقتصادی بالایی دارد استفاده می شود. ?️

ادویه ها به صورت خشک نگه داری می شوند اما اگر در معرض نور و هوا قرار گیرند احتمال خرابی آنها بالا می رود. ادویه ها رو در شیشه های مات و در کابینت نگه داری کنید .هم چنین ادویه هایی که زیاد استفاده نمی نکنید را در فریزر خود نگه داری کنید.ادویه های آسیاب شده به دلیل سطح وسیعی که در معرض هوا قرار می گیرد، سریع تر از ادویه های کامل اکسید می شوند و در عرض چند ماه طعم شان را از دست می دهند.?

در ادامه چند ادویه به شما معرفی می کنیم که باعث افزایش سوخت و ساز بدنتان می شود:

دانه ی هل: یکی از ادویه هایی است که دارای خاصیت درمانی است که بادبر بودن آن از نفخ جلوگیری می کند ، هم چنین به دلیل بوی خوش هل استفاده جویدن آن بعد از غذا از بوی بد دهان جلوگیری می کند،

مصرف چند دانه هل در چایی می تواند باعث کاهش وزن بشود ، می توانید دانه هل را بکوبید و روزانه یک قاشق چای خوری در یک لیوان آب جوش بریزید و میل کنید.

سیاه دانه :یکی دیگر از ادویه هایی است که موجب لاغری می شود، روزانه یک قاشق عسل طبیعی به همراه یک قاشق چای خوری سیاه دانه را باهم ترکیب کنید و میل کنید.

زیره: ادویه ای است که کمک به تولید انرژی بدن و هم طور برای گوارش مفید می باشد، زیره سرشار از آنتی اکسیدان بوده و با جذب کلسترول مضر سبب لاغری می شود .
هم چنین مصرف زیره برای بیماران دیابت نوع دوم توصیه شده، زیره به بهبود تقویت حافظه و کاهش اضطراب هم کمک می کند.

ادویه برای لاغری

ادویه برای لاغری

زردچوبه: دارای ماده ی به نام کورکومین بوده که این ماده رگ های خونی را از تشکیل بافت چربی اضافه دور می کند، زردچوبه یکی از ادویه های پرمصرف بین ایرانیان است که به تقویت کبد کمک می کند، ترکیب زردچوبه و شیر برای لاغری عالی می باشد.

دارچین: این ادویه محبوب باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده که این امر باعث لاغری می شود،سینامالدئید که بوی دارچین از این ماده است ، در بدن به فرآیند ترموژنز منجر می شود که باعث ایجاد گرما و کالری سوزی بدن می شود.

ترکیب کمی چوب دارچین در آب جوشیده برای لاغری موثر است. می توانید برای طعم دار کردن آن از چند قطره لیمو و عسل استفاده کنید.

زنجبیل: زنجبیل دارای طبعی گرم است و خاصیت ضد التهابی دارد، برای لاغری قبل از مصرف غذا چند تکه زنجبیل بخورید، یا دانه زنجبیل را رنده کنید و مصرف کنید.

خردل : مصرف روزانه ۳ونیم قاشق خردل باعث می شود ۴۵ کالری در روز بسوزانید. این ادویه با افزایش هورمون افدرین باعث چربی سوزی می شود.

گل میخک: این ادویه نیز بسیار مفید برای معده است، برای لاغری می توان آنرا به عنوان چای مصرف کرد.

پودر سیر: سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای لاغری مفید است.

فلفل: فلفل نیز طبیعتی گرم دارد که برای افزایش متابولیسم و چربی سوزی مفید می باشد.

جنسینگ: این ادویه هم با کاهش جذب چربی ، سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده که این امر موجب لاغری می شود.