شاید عجیب باشد که چای و نمک چگونه میتواند یک دارو باشد اما باید بدانید که ترکیب چای و نمک یک دهانشویه طبیعی فوق العاده است. قرقره چای به تنهایی میتواند پلاک‌های دندانی را از بین ببرد و التهاب و عفونت لثه را درمان کند. اما ترکیب چای و نمک درمان فوری دندادن درد است.

برای درمان دندادن درد مقدار زیادی نمک را در چای غلیظ بریزید و کاملا چای را شور کنید. سپس مقداری آویشن به آن اضافه کنید و مرتب قرقره کنید. این ترکیب علاوه بر دندان درد، درمان عفونت دندان هم هست.

چای و نمک درمان این بیماری است

چای و نمک درمان این بیماری است

کاربرد نمک همراه با برگ چای

بوهای نامطبوع توی یخچال رو جذب میکنه

پلی فنول‌های موجود در برگ‌های چای می‌تونند بوها رو جذب کنند. از طرف دیگه نمک هم خاصیت رفع بو داره. یعنی اگه شما یک شب تا صبح ترکیب نمک و چای رو توی یخچال قرار بدین، یخچال بوی تازگی و تمیزی می‌گیره.

هوای اتاق رو تصفیه میکنه

اگه دقت کرده باشید مبلمان جدید یا خونه‌هایی که زمان کمی از بازسازی‌شون گذشته یه بوی خاصی دارند. دلیل این بو هم چسب و موادیه که توی ساختشون مورد استفاده قرار گرفته. ترکیب چای و نمک اگر در هر یک از گوشه‌های اتاق قرار داده بشه می‌تونه این بو رو به خودش جذب کنه و هوا رو تصفیه کنه.

بوی بد داخل کفش و کتونی رو از بین میبره

قرار دادن ترکیب چای و نمک در طول شب در کفش می‌تونه تا صبح روز بعد اون‌ها رو بی بو کنه.

برای خشک نگه داشتن هوا مخصوصا در محیط‌های مرطوب در کمد خود قرار بدید.

قرار دادن چای و نمک در کمد لباس می‌تونه لباس‌های شما رو خشک و بدون بو نگه داره.

طرز تهیه کیسه‌ای از ترکیب چای و نمک

برای درست کردنش یه ماسک سه لایه بردارید. به کمک قیچی یک طرفش رو برش بدید. لایه‌ها رو با دست از هم جدا کنید. بعد در یکی از لایه‌ها نمک و در لایه دیگه چایی بریزید. بعد اون قسمت برش داده شده رو با همون کش ماسک ببندید. می‌تونید تو هر تعدادی که میخواین این کیسه رو درست کنید.