طی صحبتی مردم شبنم مقدمی را به عنوان زیباترین خانم بازیگر ایران دانستند. شبنم مقدمی در سوم فروردین سال ۱۳۵۱ در یک خانواده اهل فرهنگ، ادب و هنر در تهران متولد گردید. پدرش مهندس برق و مادرش کارمند عالی رتبه دانشگاه تهران بود و یک برادر کوچکتر به نام بهنام دارد.

شبنم مقدمی از دوران کودکی در کلاس‌های بازیگری ثبت نام کرده و در مقطع دبیرستان با گروه کودک رادیو آشنا می‌شود و کارهای پراکنده‌ای را انجام می‌دهد. وی به موازات فعالیت های رادیویی خود کار بازیگری در سینما را با فیلم زخمی(کامران قدکچیان، ۱۳۷۷) آغاز نمود و تا کنون در فیلم های از صمیم قل (بهرام کاظمی، ۱۳۷۹)، به نام پدر (ابراهیم حاتمی کیا، ۱۳۸۴)، پاداش سکوت(مازیار میری، ۱۳۸۵) و فرزند خاک(محمدعلی آهنگر، ۱۳۸۵) نقش آفرینی کرده است.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی تحصیلات متوسطه را در رشته تجربی به پایان رساند و در دانشگاه در رشته ادبیات فارسی در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شد.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

او در آخر به واسطه علاقه خود به بازیگری در مدرسه فیلمنامه نویسی سوره زیر نظر اساتید مطرح شرکت کرد و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در مدرسه بازیگری امین تارخ فصل جدید در زندگی خود آغاز نمود.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

نخستین کار جدی وی حضور در مجموعه تلویزیونی گل های افتابگردان به کارگردانی مسعود شاه محمدی در سال ۱۳۷۶ می باشد.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی در سال ۱۳۸۳ با علیرضا تارا ازدواج می‌کند. در آن زمان مقدمی ۳۳ سال داشت و علیرضا آرا ۳۰ ساله بود با این حال این زوج هنوز فرزندی ندارند و تا کنون شریک زندگی هم هستند.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی در دورهمی مهران مدیری حضور یافت و در مورد آشنای با همسرش و ازدواج با او صحبت کرد و گفت در تئاتر با همسرش آشنا شده و همسرش به او پیشنهاد کار داده که این همکاری منجر به ازدواج آن ها شده است.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی در مورد علاقه به بازیگران اینگونه سخن گفت:  مریل استریپ بازیگر عجیبی است و در همه نقش های چیز ویژه ای برای ارائه کردن دارد، بازی خانم سوسن تسلیمی و فاطمه معتمدآریا را هم خیلی دوست دارم.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

او در ادامه در مورد عمل زیبایی گفت: شاید بینیم به عمل احتیاج داشته باشد اما نه تنها عمل بینی بلکه هیچ عمل دیگری رو صورتش انجام نداده و نخواهم داد.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی را ما بیشتر با فیلم ابد و یک روز و همچنین فیلم بوسیدن روی ماه می‌شناسیم. مقدمی از بازیگران معروف و سرشناس کشور ایران می‌باشد که کارنامه قابل قبولی در سینما و تلویزیون از خود به جای گذاشته است. او از بازیگران کم حاشیه و گزیده کار سینما و تلویزیون ایران است.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی از ابتدای فعالیت خود تا به امروز سال به سال پیشرفت کرده و بازیگر حرفه‌ای تئاتر در سال‌های اخیر بوده است که مورد توجه و ستایش منتقدین سینما قرار گرفته است. مقدمی در سال‌های اخیر برنده دو جایزه سیمرغ بازیگری شده است.مقدمی در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای دو فیلم نفس و زاپاس سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت نمود.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

این موضوع که شبنم مقدمی به عنوان زیباترین خانم بازیگر انتخاب مردم و کاربران بوده است چیست؟ کاملاً واضح نیست شاید بدون عمل زیبایی بودن و چهره مهربانش باعث این انتخاب گردیده است.