مرحله ی جدید طرح کالابرگ در سراسر ایران درحال اجرا می باشد،در مورد اینکه چه کسانی شامل افزایش ۲۰ درصدی شده اند هنوز یک سری ابهامات وجود دارد. مرحله جدید کالا برگ از ۱۳ ام خرداد ماه به صورت سراسری در کشور در حال اجرا می باشد، مرحله اول این طرح افزایش ۲۰ درصدی یارانه ، دهک اول تا سوم است. بر اساس این طرح خانواده های دهک اول تا سوم که یارانه نقدی آن ها نفری ۴۰۰ تومان است در صورت خرید اعتباری ، شامل افزایش ۲۰ درصدی خرید اعتباری هستند.

این افزایش زمانی قابل استفاده است که خانوار حداقل ۷۰ درصد یارانه نقدی خود را به شکل کالابرگ از ۱۱ گروه کالای اساسی( شیر، ماست، پنیر سفید، مرغ، تخم مرغ، قند، شکر، برنج، حبوبات، گوشت گوساله) خرید کند. شرط استفاده از این افزایش ۲۰ درصدی خرید حداقل ۷۰ درصد یارانه یعنی چیزی حدود ۳۲۰ هزار تومان می باشد.

خانوارهای دهک‌های یک تا سه درصورتی که مبلغ ۳۲۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کنند، مبلغ ۸۰ هزار تومان دیگر در اعتبار یارانه آنها شارژ خواهد شد که با استفاده از این اعتبار می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی را از فروشگاه‌های متصل به سامانه کالابرگ الکترونیکی انتخاب و خریداری کنند.

دولت باحمایت از اقشار کم درآمد این طرح را به اجرا دراورده است، این طرح برای خانواده های تحت کمیته امداد و بهزیستی به اجرا درآمده است.

افزایش 20 درصدی کالا برگ

افزایش 20 درصدی کالا برگ

افراد متقاضی این طرح قبل از ۱۵ ام هرماه با مراجعه به یکی از فروشگاه هایی که این طرح را قبول کردند مراجعه می کنند و ۱۱ قلم کالایی که در بالا گفته شد را خریداری می کنند.استفاده از کالا برگ کاملا اختیاری می باشد و یک ماه زودتر می توانند از اعتبار خود استفاده کنند.

۶ فروشگاه بزرگ در این طرح مشارکت داشته اند، افق کوروش، رفاه، جانبو، هفت، گندم، دیلی مارکت در این طرح شرکت کرده اند هم چنین سایر فروشگاه هایی که مجهز به دستگاه بارکد خوان هستند می توانند در این طرح شرکت کنند‌.

پرداخت اعتبار کالاهای خریداری شده با کارت بانکی سرپرست خانوار صورت می‌گیرد و سرپرست خانوار می‌تواند از طریق سامانه “شما” به نشانی https://shoma.sfara.ir و دانلود اپلیکیشن شما و یا با استفاده از کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از محل فروشگاه‌های ارائه کننده خدمات و باقی مانده اعتبار خود مطلع شود.

امکان برداشت نقدی ۲۰ درصد وجود ندارد و فقط شامل خرید اعتباری می شود.