آخرین اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش به معلمان ، دانش آموزان و فرهنگیان اعلام شد. وزارت آموزش و پرورش چند اطلاعیه مهم صادر کرد، اطلاعیه ای درباره آخرین مهلت ثبت نام سفارش کتب درسی دانش آموزان صادر شد‌. هم چنین جزئیات و مهلت ثبت نام دانش آموزان را صادر کرد. هم چنین این وزارت خانه شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان و شاهد را نیز اعلام نمود.

پیش ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم در مدارس شاهد آغاز شده است. پیش ثبت نام مدارس هفتم آغاز و تا ۱۰ ام تیر ماه ادامه دارد، ثبت‌نام فقط به صورت الکترونیکی و در سامانه my.medu.ir انجام می‌‌شود.

استخدام دبیری آموزش و پرورش

استخدام دبیری آموزش و پرورش

برای ثبت نام این مدارس داشتن امتیاز خیلی خوب در پایه ششم یا حداکثر یک درس خوب در پایه ششم نیاز است.

  • میزان شهریه مدارس شاهد برای سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ بدین شرح است:
  • دوره ابتدایی: حداکثر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان.
  • دوره متوسطه اول: حداکثر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان.
  • دوره متوسطه دوم: حداکثر ۳ میلیون تومان.

هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش: حداکثر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان , هم چنین وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون استخدام دبیری و هنرآموزی اعلام کرد: ثبت نام برای این آزمون از ۲۷ خرداد شروع و تا ۳۱ خرداد ماه ادامه دارد.

این آزمون ۱۲ مرداد شروع و ۲۵ مرداد نتایج آن منتشر می شود‌. آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، هشتم اردیبهشت سال‌جاری در سراسر کشور برگزار شد و آزمون دبیری و هنرآموز نیز ۱۲ مرداد برگزار می‌شود.

براساس این آزمون ۲۲ هزار نفر جذب می شوند. مهلت ثبت‌نام ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان پایه که قبلا تا تاریخ ۲۶ خردادماه بود، تا ۴ تیرماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

محمد علوی تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: با توجه به اینکه ۱۳درصد دانش آموزان میان پایه تاکنون اقدام به سفارش کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ نکرده‌اند، مهلت ثبت سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir تا ۴ تیر ماه ۱۴۰۱ تمدید می شود، تا دانش‌آموزان میان پایه (دوره ابتدایی پایه‌های دوم تا ششم و دوره اول متوسطه پایه‌های هفتم و هشتم و دوره دوم متوسطه پایه‌های یازدهم و دوازدهم) که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نکرده‌اند در این بازه سفارش کتاب درسی خود را ثبت کنند.