در این پست از سایت انشاء درباره عید فطر کلاس سوم ششم چهارم,موضوع انشاء درمورد عید فطر را قرار دادیم . بهترین و زیباترین متن انشاء درباره موضوع عید سعید فطر . انشاء کوتاه و خواندنی و جدید درمورد روز عید فطر برای کلاس های اول و دوم و سوم و چهارم و پنج و ششم ابتدایی . اگر نحوه نوشتن انشاء درباره موضوع عید فطر را بلد نیستید می توان از متن آماده انشاء عید فطر زیر استفاده کنید و روش انشاء نویسی با موضوع عید فطر را یاد بگیرید . سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با موضوع و متن انشاء زیبا و آماده درباره عید فطر …

انشا در مورد عید فطر به زبان کودکانه

امروز صبح از خواب بیدار شدم و دیدم پدر و مادرم در خانه نیستند، از خواهر بزرگترم سوال کردم آنها کجا هستند و او گفت کـه پدر و مادر برای خواندن نماز عید فطر بـه مسجد محل رفته اند. اما زیاد طول نکشید کـه انها بـه خانه برگشتند و بر خلاف هرروز کـه روزه بودند و تا شب چیزی نمی خوردند مادرم شروع بـه آماده کردن صبحانه کرد و باهم صبحانه خوردیم.

انشا با موضوع عید فطر برای تمام مقاطع تحصیلی

مادرم کـه انگار سوالات مرا از چشمانم خوانده بود شروع بـه صحبت کرد و گفت : “عزیزم خدا از مـا مسلمانان خواسته اسـت کـه ماه مبارک رمضان را روزه بگیریم و پرستش کنیم و کارهای نیک انجام دهیم. روزه گرفتن یعنی این‌کـه از اذان صبح تا اذان مغرب چیزی نخوریم و البته روزه داری فقط این نیست و خیلی از کارهای دیگر مثل دروغ گفتن، مسخره کردن دیگران و غیبت هم روزه ي مـا را باطل می کنند.

انشا عید فطر کودکانه

مـا یک ماه بـه مهمانی خدا می‌رویم و روزه میگیریم ودر آخر این یک ماه جشنی می‌گیریم کـه بـه آن عید فطر می‌گوییم، دراین روز بزرگترها دیگر روزه نمی‌گیرند و می‌توانند غذا و آب و هر چیز دیگری کـه خواستند بخورند و خداوند دراین روز پاداش یک ماه روزه داری رابه مـا می‌دهد همچنین در روز عید فطر خداوند بـه دعاهای مـا خوب گوش میدهد و بـه موقع انها را برآورده می کند.

در روز عید فطر مسلمانان خیلی خوشحال هستند چون موفق شدند کـه ماه رمضان را روزه بگیرند و بـه خدا نزدیک تر شوند. یکیدیگر از کارهایی کـه مـا در عید فطر انجام می‌دهیم این اسـت کـه در شب عید فطر بـه نیازمندان کمک میکنیم. بعد از این‌کـه حرف هاي مادرم بـه پایان رسید در دلم دعا کردم کـه مـن هم بتوانم وقتی بزرگ شدم روزه بگیرم و خدا را پرستش کنم تا روز عید فطر را جشن بگیرم و خدا از مـن راضی باشد.

انشا در مورد عید فطر برای کودکان و دانش آموزان

عید سعید فطر از بزرگ ترین و مهم ترین اعیاد اسلامی است که با رویت هلال ماه شوال به وقوع می پیوندد. در این بخش از سایت نم نمک به مناسبت فرا رسیدن عید فطر ، انشاهای زیبا را درباره این عید بزرگ ارائه می کنیم که دانش آموزان در مقاطع مختلف می توانند از آنها ایده بگیرند.انشا در مورد عید فطر با مقدمه و نتیجه گیری

انشا با موضوع عید فطر برای چه کسی عید است؟

یکی از تفاوت های اعیاد دینی مثل عید فطر و عید قربان با اعیاد ملی مثل عید نوروز این است که عید نوروز برای همه عید است ، چون عید طبیعت است؛ عید تقویمی است. از این جهت برا ی همه یکسان عید است؛ چون سال برای همه نو می شود و طبیعت برای همه یکی و یکسان است ؛ اما عید فطر چنین نیست که برای همه عید باشد. عید فطر مثل جشن پایان سال تحصیلی یا جشن فارغ التحصیلی است.

پایان سال تحصیلی برای کسیکه مدرسه نرفته و درس نخوانده یا اگر مدرسه رفته مردود شده یا تجدید شده ، روز جشن و شادی نیست؛ بلکه روز حسرت و احساس محرومیت است. جشن شادی برای کسانی است که با موفقیت سال تحصیلی را گذرانده اند و بر کارنامه آنها مهر قبولی خورده است. عید فطر روز عید روزه دارانی است که با موفقیت وظیفه بندگی خودرا دراین ماه انجام داده اند.

عید کسانی است که دراین آزمون معنوی سربلند و موفق بیرون آمده اند. روز جشن کسانی است که از مهمانی خدا برگشته اند و از خوان آسمانی برخوردار شده اند. بنا بر این عید فطر برای همه عید نیست؛ فقط برای اهل تسلیم عید است. “الذی جعلته للمسلمین عیدا.” و جالب است که این دعا هم در عید فطر و هم در عید قربان خوانده می شود.

از همین جهت است که در دعا وارد شده که از خدا بخواهیم در پایان ماه مبارک رمضان ما را از مرحومین قرار دهد نه از محرومین؛ یعنی از قبول شدگان نه از مردودشدگان. چنین نیست که به صرف روزه داشتن ظاهری و امساک از مفطرات ظاهری ، غایت مطلوب حاصل شده باشد. اساس در پرستشْ باطن است و احوالی مثل نیت و اخلاص و توبه و طهارت امور باطنی هستند.

انشا درمورد موفقیت در ماه رمضان

یک معیار برای سنجش موفقیت در ماه رمضان و این که بدانیم تا چه اندازه از این ماه بهره برده ایم ، این است که ببینیم آیا ما بعد از ماه رمضان نسبت به قبل از ماه رمضان فرق کرده ایم یا نه و چه اندازه فرق کرده ایم. اگر اخلاق ما ، تعهد ما ، مسئولیت پذیری ما ، وجدان کاری ما ، وظیفه شاسی ما ، پرستش ما ، انفاق و خدمت ما رشد یافته و بهتر و بیشتر شده ، معلوم می شود ما از برکات این ماه برخودار بوده ایم و به میزان آن تغییر بهره برده ایم.

اما اگر خدا نکرده حال ما و رفتار ما و خلقیات ما با پیش از ماه رمضان تفاوتی نکرده ، معلوم می شود اتفاقی برای ما دراین ماه نیفتاده است. شبیه این مطلب در مورد حج قابل طرح است. اگر کسی پس از بازگشت از حج ، انسان بهتری شده باشد معلوم می شود حجش مثمر ثمر بوده است ، وگرنه ظاهراً فقط در حد یک سفر توریستی و تفریحی ازآن استفاده کرده است. «تعرف الاشجار باثمارها»؛ درخت رابا میوه اش می شناسند.

قرار بود روزه ما رابه رنج گرسنگان واقف سازد و کاری برای آنها بکنیم. منظور این نیست که فقط حالشان را حس کنیم ، بلکه منظور این است که پس از این گامی در راه التیام زندگی آنها بردارم. قرار بود روزه تمرین مقاومت وایستادگی در مقابل خواسته ها باشد. آیا در مقابل خواسته های نفسانی مقاوم تر شده ایم؟ اگر هیچ فرقی نکردیم ، نه در بعد انفاق ، نه در حال پرستش ، نه در دوری از معصیت ، باید بسیار نگران باشیم!