خواص بی نظیر حلوا که از آن بی خبرید. حلوا از دسر های خوشمزه و آسان ایرانیان است و طرز تهیه و مواد اولیه نسبتا آسانی دارد که اکثرا برای مراسم ختم و نذری پخته میشود و کمتر کسی به عنوان دسر از آن استفاده میکند. حلوا دارای طبع گرم و تر است که میتواند برای افراد سرد مزاج به عنوان درمان عمل کند.

بسیاری حلوا را به خاطر کالری بالا و ترس از چاقی نمیخورند اما حلوا مخصوصا با مواد اولیه ای چون شیره و ارده خاصیت های فوق العاده ای برای تقویت قوای جنسی، معده، کودکان و پسرزایی دارد که نمیشود از آن گذشت. همچنین حلوا با ارده و حلوای سیاه که یکی از حلواهای معروف اردبیل است خاصیت و ارزش غذایی بالایی دارد و درمان بعضی از بیماری هاست. در ادامه این بخش از خواص حلوا با توضیح کامل بیشتر مطالعه بفرمایید تا به عنوان دسر آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

اگر میخوای پسردار بشی حلوا بخور/خواص حلوا برای تقویت قوای جنسی و پسر دار شدن

اگر میخوای پسردار بشی حلوا بخور/خواص حلوا برای تقویت قوای جنسی و پسر دار شدن

حلوا برای تقویت نیروی جنسی

تهیه حلوای خرما با استفاده از موادی مانند خرما، عسل، قند، زعفران، آرد نان خشک، پودر مغز بادام، گردو، پسته، شیره خرما و روغن اصیل حیوانی (ترجیحا روغن گاوی) به عنوان ترکیبی فوق العاده، تاثیر بسیار مثبتی بر افزایش قوای جنسی دارد.

حلوا در بارداری

حلوا شکری و حلوا ارده با داشتن مقادیر قابل توجهی از ارده، توصیه بسیاری به خانم‌های باردار و شیرده را برای تأمین کلسیم در بدن دارند. به علاوه، مصرف این حلواها نقش مهمی در ضریب هوشی جنین و تقویت حافظه او دارد.

مصرف حلوا شکری و حلوا ارده برای بارداران به طور قابل توجهی به رشد فکری و عقلی جنین کمک می‌کند. باید توجه داشت که در سه ماهه آخر بارداری، نیاز بدن مادر به کلسیم به دلیل تکامل سیستم عصبی جنین افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، حلوا شکری و حلوا ارده به عنوان منبعی غنی از ارده، مس، آهن، روی، فسفر و منیزیم نقش مهمی در سلامتی بارداران و رشد جنین دارند. افراد بارداری که با کمبود آهن و کم خونی مواجه هستند، می‌توانند این حلواها را به عنوان یک مکمل غذایی غنی در رژیم غذایی خود در نظر بگیرند و مصرف کنند. همچنین، خواص آنتی‌اکسیدانی کنجد موجود در این حلواها، در تقویت سیستم ایمنی مادر باردار و جنین نقش بسزایی دارد.

حلوا برای پسردار شدن

مواد غذایی میتواند تأثیری در احتمال پسر یا دختر شدن بچه داشته باشند، اما این تأثیرات تحت شرایط محدودی قابل مشاهده هستند و تأثیر آنها در تعیین جنسیت بچه به طور مستقیم تأیید نشده است. عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی همچنان عوامل اساسی در تعیین جنسیت بچه هستند.

ادعا میشود که مصرف غذاهای گرم می‌تواند احتمال پسر شدن بچه را بالا ببرد و مصرف غذاهای سرد می‌تواند احتمال دختر شدن بچه را افزایش دهد.

با توجه به طبع گرم حلوا ارده مصرف این دانه قبل از بارداری به پسر شدن بچه کمک می کند.

ارده شیره به دلیل طبع گرمی که دارد برای رژیم پسرزایی فوق العاده است.

خواص حلوای سیاه

حلوای سیاه اردبیل در درمان برخی از بیماریها نظیرلاغری ، کمردرد ، دردهای مفصلی موثر است و به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

حلوا سیاه بدلیل ترکیبات خاص بکار رفته در آن بسیار مقوی و مغذی بوده و برای تقویت کلی بدن بسیار مناسب میباشد

حلوا برای لاغری

کاهش اشتها، یکی از خواص مهم ارده در رژیم لاغری محسوب می‌شود.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند، قبل از وعده غذای اصلی حداقل یک یا نیم ساعت، یک یا دو قاشق غذاخوری ارده کنجد مصرف کنند میتوانید از حلوای ارده هم استفاده کنید اما باید کنترل شده باشد چون حلوا کالری بالایی دارد.

این اقدام باعث کاهش اشتها می‌شود و در نتیجه کمتری غذا مصرف می‌شود.

در کل، صرف یک صبحانه کامل و سیر کننده، که حاوی مقدار مناسبی از کربوهیدرات و پروتئین باشد، و رعایت یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم کالری در سایر وعده‌های روز، به کاهش وزن و حفظ آن کمک می‌کند.

حلوا برای کودکان

حلواها، به خصوص حلوا شکری، دارای مقدار قابل توجهی کالری هستند، بنابراین برای کودکان و افراد مسن مفید هستند زیرا به تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک می‌کنند.

برای تقویت قدرت یادگیری، حافظه و بهبود عملکرد ذهنی کودکان، مناسب است در وعده صبحانه حلوا شکری را مصرف کنند.

در صورتی که بعضی از کودکان و نوزادان حساسیت نسبت به کنجد دارند، باید مراقب باشید که حلواهای ارده آنها را به حساسیت مبتلا نکند.

از سن یک سالگی به بعد، می‌توانید به تدریج حلواهای ارده را به غذای نوزاد خود اضافه کنید.

حلوا برای معده

افرادی که با یبوست مواجه هستند، می‌توانند با مصرف حلوا، تحرک روده را افزایش دهند و یبوست را کاهش دهند.

خوردن حجم کمی از حلوا، به عنوان یک روش درمانی، می‌تواند برای درمان زخم معده مفید باشد.