میزان خواب کافی برای هر کودک بسته به سن او متفاوت است ، معمولا کودکان باید بین ۱۰ تا ۱۴ ساعت بخوابند. یک بچه معمولی در طول روز تحرک بسیاری دارد از جمله بازی کردن ، که انرژی زیادی صرف این کار می کند برای همین به خواب کافی احتیاج دارد‌.
مغز کودکان هنگام خواب خاطرات را پردازش و تثبیت می کند. هم چنین خواب کافی یکی از مراحل رشد کودک به حساب می آید‌.

خواب کافی کودک

خواب کافی کودک

خواب کافی و با کیفیت بخش مهمی از سلامت روان کودک را تامین می کند. کم خوابی باعث اضافه وزن از دوران نوزادی می شود. داشتن یک خواب کافی و مناسب باعث تمرکز و توجه آنها در روز می شود. در طول مدت خواب مسیرهای عصبی جدیدی در مغز ایجاد می شود که به کودک در یادگیری چیزهای جدید کمک می کند.

بچه ات ساعت ۹ بخوابه

بچه ات ساعت ۹ بخوابه

۱- ساعت ۷ به بعد این کارا ممنوع:

از ساعت ۷ شب به بعد این کارا رو با بچه نکنید چون اینا کاملا خواب را از سرش می برد؛ قلقلک دادن بچه، بدو بدو کردن، کشتی گرفتن، چایی دادن به کودک

۲- دکمه ی 《برو بخواب》 :

بالای پل بینی بین چشم ها نقطه ای وجود دارد که اگر بصورت دورانی آنرا با یک فشار متوسط به سمت بالا ماساژ دهید، به خوابیدن زودتر کودکتان کمک می کند.

۳- اجبار نکردن کودک به خواب:

به جای اینکه کودک را با داد و بیداد مجبور به خوابیدن کنید کافیه بهش بگین بیا رو تخت دراز بکش،تا باهم بخوابیم.

۴- یک ساعت قبل از خواب خاموشی بزنید:

خودتون و همسرتون در حال فیلم دیدن می باشید و چایی می‌خورید و از کودکتان توقع دارید به اتاقش برود و بخوابد.یک ساعت قبل خواب کودکتان محیط را آماده کنید.

۵- گلاب + آب:

قبل از ساعت خاموشی یکم گلاب و آب را باهم مخلوط کنید و به کودکتان بدهید. گلاب آرام بخش و تسکین دهنده اس و بی خوابی را کاهش می دهد.

۶- براش قصه ی صوتی پخش کنید:

قصه توی زودتر خوابیدن و بهتر خوابیدن کودک نقش دارد.