در این پست از سایت استار بورس اخبار بازنشستگان کشوری امروز,خبر فوری بازنشستگان کشوری امروز را قرار دادیم . آخرین اخبار و جدیدترین اخبار و خبرهای صندوق بازنشستگان کشوری امروز در سایت استار بورس برای بازنشستگان کشوری در سال 1402 . برای دیدن اخبار و خبرهای جدید و فوری و مهم بازنشستگان کشوری امروز به ادامه مطلب مراجعه کنید . سایت استار بورس …

اخبار بازنشستگان کشوری امروز,خبر فوری بازنشستگان کشوری امروز

اطلاعیه؛

توضیحاتی در خصوص اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان اختیاری بازنشستگان کشوری

عضویت و ورود بازنشستگان گرامی در هر کدام از طرح های بیمه تکمیلی درمان اصلی و اختیاری اعلام شده، “کاملا اختیاری” است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع بازنشستگان محترم می رساند که در سال ۱۴۰۲ (جاری) دو نوع بیمه تکمیلی درمان اصلی با مشارکت سهم بازنشسته به مبلغ ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان و اختیاری به مبلغ ۲۰۵ هزار تومان تعیین شده است که عضویت و ورود بازنشستگان گرامی در هر کدام از این دو نوع بیمه، اختیاری است.

ضمنا اضافه می نماید که براساس هماهنگی های بعمل آمده، بیمه اکمل پس از اتمام سررسید قرارداد که در سال گذشته منعقد شده دیگر قابل اجرا نخواهد بود.

در پی معرفی مدیران خاطی توسط مدیرعامل صندوق بازنشستگی:

کمیسیون اجتماعی از این اقدام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری حمایت می‌کند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن تقدیر از ورود مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به معرفی مدیران خاطی در حوزه بازنشستگی که به اموال بازنشستگان دست درازی کرده‌اند ضمن اعلام حمایت کمیسیون متبوعش از این اقدام، خواستار تداوم این روند شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «ولی اسماعیلی» در مورد انتشار خبری مبنی بر مکاتبه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با سرپرست شرکت هلدینگ صبا عمران در مورد کج‌روی برخی مدیران باقی‌مانده از دولت قبل و سوءاستفاده آنها از اموال بازنشستگان و درخواست برای جمع کردن بسترهای حیاط خلوت‌ها در این شرکت‌ها، گفت: این اقدام قابل تقدیری است که آقای ترکی به این موضوع ورود پیدا کرده است و درخواستمان این است که این روند تداوم داشته باشد و هر جایی که به بیت‌المال و اموال بازنشستگان دست درازی شده باشد، برخورد شود.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته حتما باید گزارش نهایی این اقدام هم در کمیسیون اجتماعی ارائه شود و هم در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد که در سطح عمومی اعلام شود تا مشخص شود که این روند منجر به چه اقدامات تنبیهی برای افراد خاطی شده است.

وی تصریح کرد: ما در کمیسیون اجتماعی پیرامون عملکرد شرکت‌های وابسته به سازمان بازنشستگی به این جمع‌بندی رسیدیم که کمیته‌ای را هم برای بررسی عملکرد سازمان بازنشستگی و هم سازمان سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) فعال کنیم که در حال نظارت بر عملکرد این شرکت‌ها و هیات مدیره آنها است ضمن اینکه در حال جمع‌بندی گزارش این هیات تحقیق و تفحص هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هیات تحقیق و تفحص در خصوص راستی‌آزمایی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تعدادی از این شرکت‌ها تنها روی کاغذ بوده یا شرکت‌های ورشکسته‌ای بوده که زیان انباشته داشته‌اند، فعالیت می‌کند و در حال بررسی عملکرد این شرکت‌ها است و قطعا نتیجه این تحقیق و تفحص را طبق آئین‌نامه مجلس در صحن علنی قرائت خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما از هر اقدامی که منجر به حفظ بیت‌المال به ویژه صیانت از اموال بازنشستگان شود، حمایت می‌کنیم ضمن اینکه در این راستا از طریق هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری در حال رصد این مهم هستیم.

با هدف پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های دوران بزرگسالی؛

کارگاه آموزشی کاهش استرس در خانه امید بازنشستگان شهرستان بیرجند برگزار شد

کارگاه آموزشی کاهش استرس در پیشگیری از ابتلا به سکته‌های مغزی، قلبی، آلزایمر و آرتروز در خانه امید بیرجند برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان جنوبی، در این کارگاه آموزشی که روز چهارشنبه ۱۸مردادماه ۱۴۰۲ در محل خانه امید بازنشستگان شهرستان بیرجند برگزار شد، بیش از ۳۵ نفر بازنشسته حضور داشتند.

این کارگاه ۲ ساعته با تدریس خانم دکتر خاکشور از اساتید برجسته این حوزه برگزار شد.

براساس این گزارش، نفش استرس در سکته‌های مغزی و قلبی، تاثیر استرس بر ایجاد آلزایمر و تشدید آن، نقش استرس بر بروز دیابت و تشدید آن و نقش استرس بر ایجاد آرتروز و تشدید آن از مهم ترین سرفصل‌های تدریس شده در این کارگاه آموزشی بود.