ترشی میوه های خشک یکی از لذیذترین انواع ترشی می باشد که محبوبیت خاصی در بین خانم ها و دختران دارد. این نوع ترشی از رب انبار، سرکه سیب و میوه های خشک درست می شود و از آن می توان به عنوان چاشنی غذاها و دسرها و یا به عنوان میان وعده استفاده نمود. این ترشی ملس و خوشمزه به دلیل داشتن میوه های مختلف، سرشار از ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و خواص بسیاری دارد. درست کردن ترشی خوشمزه میوه خشک بسیار آسان می باشد و هر شخصی می تواند به راحتی آن را در خانه درست کند.

ترشی خوشمزه میوه خشک

ترشی خوشمزه میوه خشک

برای درست کردن این ترشی فوق العاده بسته به سلیقه ی خود می توانید از هر میوه ای که دوست دارید، استفاده کنید. البته برای داشتن یک ترشی خوشمزه بهتر است از میوه هایی استفاده کنید که طعم های نزدیک بهم داشته باشند.

برای مثال استفاده از آلبالو در کنار سیب طعم چندان مناسبی ایجاد نمی کند. پس بهتر است از ترکیب این دو میوه با هم در یک ترشی خودداری کنید. در ادامه آموزش درست کردن ترشی میوه خشک به طور کامل بیان شده است.

ترشی خوش طعم و ملس با رب انار و میوه خشک

ترشی خوش طعم و ملس با رب انار و میوه خشک

روش تهیه ی ترشی میوه خشک

مواد لازم:

انواع میوه خشک

رب انار

نمک

سرکه سیب

روش تهیه ی ترشی میوه خشک

روش تهیه ی ترشی میوه خشک

طرز تهیه ترشی میوه خشک:

برای درست کردن این ترشی خوشمزه بهتر است از میوه های خشکی که بافت نرمی دارند و خیلی خشک نیستند، استفاده کنید. میوه های خشک را می توانید بر حسب سلیقه ی خود به صورت کامل، پوره شده و یا تکه شده استفاده نمایید. برای تهیه این ترشی ابتدا رب انار و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید. اگر ترکیب این دو ماده خیلی غلیظ بود می توانید به آن کمی آب اضافه کنید و اگر رقیق بود، آن را روی شعله ی گاز قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد. پس از سرد شدن سس می توانید کمی نمک به آن اضافه کنید. پس از آن میوه ها را درون ظرف ریخته و سس مورد نظر را بر روی میوه ها بریزید. دقت کنید تقریبا دو سوم ظرف باید پر شود. بعد از انجام این مراحل درب ظرف را بسته و در محیطی سرد (یخچال) آن را قرار دهید. پس از چند روز می توانید این ترشی فوق العاده را میل کنید.

نکات مهم در مورد تهیه ترشی میوه:

1- اگر ترشی ملس دوست دارید اما میوه ها و رب انارتان ترش است همراه میوه ها کمی کشمش بریزید تا ترشی تان ملس شود.

2- در صورتی که دوس داشتید ترشی تان ترش تر گردد، می توانید در ترکیبات سس از آب زرشک هم استفاده نمایید.