محدودیت مصرف بعضی غذاها در دیابتی ها باعث شده به طور دلخواه نتوانند غذا بخورند و از غذاهای خوشمزه استفاده کنند. محققان و دانشمندان با تحقیقات مختلف در زمینه تغذیه دریافته اند که بعضی از مواد غذایی می توانند در شرایط مختلف گلوکز و کربوهیدرات زیاد تر یا کمتری داشته باشند و این شرایط را بررسی مجدد انجام دادند.

از این رو به راهکار هایی رسیدند که می تواند در کم کردن جذب گلوکز به بدن در افراد دیابتی کمک کند.

اولین روش سرد شدن  غذاهایی مانند سیب زمینی یا برنج است به این ترتیب که این مواد بعد پختن اگر در جایی مثل یخچال خنک شوند و بعد از 24 ساعت دوباره داغ شوند کربوهیدرات کمتری نسبت به گذشته دارند و افراد دیابتی می توانند آن را مصرف کنند.

دیابت رژیم مصرف غذا و چرب قند خون

دومین روش حفظ ترتیب خوردن غذاها در وعده غذایی است یعنی اول سبزیجات و سالاد را مصرف کنید دوم غذاهای پروتئینی و گوشتی را میل کنید و سوم کربوهیدرات مثل سیب زمینی یا برنج را مصرف کنید زیرا اینگونه دیگر اشتهایی برای مصرف کربوهیدرات نداشته در نتیجه گلوگز کمتری جذب بدن شده و قند خون بالا نمی رود.

متخصصان تغذیه بر روی این روش در کاهش وزن و دیابت تاکید دارند و تحقیقات مختلفی انجام داده اند.

سومین روش اضافه کردن سرکه سفید یا سیب به غذا یا هنگام مصرف غذا باعث جذب نکردن گلوگر می شود و در نتیجه قند خون کاهش می یابد.

زمانی که قبل از غذا یه قاشق سرکه سیب را با اب رقیق کرده و میل بفرمایید و بعد غذا را صرف کنید دیگر نگران چاق شدن و افزایش قند خون نباشید.

منبع:بیتوته