محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف سیگار سبب کاهش تراکم استخوان‌ها می‌شود. بر اساس گزارشات، کارشناسان بیان کردند افرادی که سیگار مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به کاهش تراکم استخوان قرار دارند که باعث می‌شود که این افراد به پوکی استخوان مبتلا شوند.

کاهش تراکم استخوان

دانسیته پایین استخوان نوعی بیماری است که با افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان ارتباط دارد.

راجو وایشیا، جراح و ارتوپد در بیمارستان Indraprastha Apollo گفت: سیگار کشیدن باعث تاثیر منفی بر استخوان‌ها می‌شود و سبب می‌گردد که توده استخوانی از دست برود و در نهایت پوکی استخوان زودرس را به دنبال خواهد داشت.

متاسفانه امروز سیگار کشیدن از سنین پایین در جوانان آغاز می‌شود درست هنگامی که استخوان‌ها در حال رشد می‌باشد علاوه بر آن سیگار کشیدن باعث می‌شود که در جذب کلسیم و ویتامین D اختلال ایجاد شود.

پزشکان معتقدند در صورت آسیب به استخوان در افراد سیگاری مدت زمان طولانی‌تری برای بهبود باید گذرانده شود و خطر ابتلا به عوارض در آنها بیشتر است. سیگار کشیدن در طول سال‌هایی که استخوان سازی صورت می‌گیرد امکان ابتلا به پوکی استخوان را در مراحل بعدی زندگی  بیشتر می‌کند.

محققان به این نکته دست پیدا کردند هر بسته سیگار اضافی در سال امکان ابتلا به کاهش تراکم استخوان را 0.4 درصد افزایش می‌دهد.

مصرف سیگار همچنین این عوارض را هم در بدن فرد به دنبال دارد

✅ سبب سیاه شدن زیر چشم‌ها می‌شود.

✅ امکان ابتلا به بیماری پسوریازیس را در شما افزایش می‌دهد.

✅ باعث زرد شدن دندان‌هایتان می‌گردد.

✅ پوستتان را کدر می‌کند.

✅ امکان ابتلا به زگیل تناسلی را در شما افزایش می‌دهد.

✅ باعث ایجاد آب مروارید در چشم‌های شما می‌شود.

✅ امکان دارد باعث ترک پوستی شود.

✅ سبب کم شدن موهایتان می‌شود.

✅ با مصرف سیگار شما پیرتر از سن واقعیتان به نظر می‌آید.

✅ سبب شل شدن سینه و بازوهایتان می‌گردد.

✅ لکه‌های پوستی در پوست شما ایجاد می‌کند.

✅ زرد شدن ناخن‌هایتان را به دنبال دارد.