در این پست از سایت علت،علائم و درمان سرطان سینه,چه درمان هایی برای سرطان سینه وجود دارد؟ را قرار دادیم .سرطان سینه که در بخش بانوان وجود دارد  باید به محض دیدن علائم هشدار دهنده ای مانند احساس توده در داخل سینه و یا زیر بغل،تفاوت سایز بین دو پستان،تغییر شکل در پستان­ها،ترشح مایعات چرک و خون از نوک پستان،تغییر در رنگ و اندازه نوک سینه،مشاهده تو رفتگی یا برآمدگی در نوک سینه و… در ادامه به آنها را بررسی کرده ایم به پزشک خود مراجعه کنید. اغلب با وجود تشخیص سریع می توان بیماری را درمان کرد ولی اگر روند تشخیص به تاخیر بماند دچار مشکلات جدی و خطرناک خواهد شد.سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با علت ها،علائم و نشانه های هشدار دهنده سرطان سینه + بررسی بیماری سرطان سینه به همراه راهکار های درمانی و پیشگیری. . .

سرطان سینه

سرطان سینه دومین سرطان رایج در دنیا است، این سرطان بیشتر در میان بانوان رایج است به طوری که آمارها نشان می­دهد از هر هشت زن در دنیا یک نفر به این بیماری مبتلا می­شود. البته این آمارها درکشور ما تکان دهنده است و سالانه هفت هزار زن ایرانی به این نوع سرطان مبتلا می­شود. پس بهتر است این بیماری را بهتر بشناسیم و راه­های پیشگیری و مقابله با آن را بدانیم.

سلول های بدن دائم در حال تکثیر و جانشینی هستند، اما گاهی تکثیر این سلول­ها از حد طبیعی فراتر می­رود و به شکل نامنظم و غیر قابل کنترل شروع به تکثیر می­کنند که در نهایت باعث ایجاد توده­های سرطانی می­شوند. اگر این توده­ها در اطراف بافت سینه و یا گره­های لنفاوی اطراف سینه، مانند زیر بغل و یا ناحیه ترقوه رشد کنند اصطلاحا سرطان سینه گفته می­شوند.

علت سرطان سینه

علت سرطان سینه بیشتر در سابقه خانوادگی نهفته است. به طورکل زنانی که در افراد درجه یک و دو مانند مادر و خواهر و خاله خود چنین عارضه­ای را دیده اند باید نسبت به این بیماری محتاط تر باشند. اما علاوه بر ژنتیک علت­های دیگری هم برای این بیماری وجود دارد. به طور کل علت سرطان سینه در زنان می­تواند در افزایش سن آنها وسن باروری آنها هم نهفته باشد. زنانی که در سن کم عادت ماهیانه شان شروع شده است و یا در سن بالا یائسه شده­اند و همچنین زنانی که دیرتر اقدام به بارداری می­کنند و مدت طولانی از روش­های کنترل بارداری و قرص­های هورمونی ضدبارداری استفاده می­کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

همچنین علت­های دیگری مانند ورزش نکردن و کم تحرکی، اضافه وزن، رژیم غذایی نادرست و مصرف الکل و دخانیات هم می­تواند از دیگر علت­های ابتلا به این بیماری باشد.

گفت و گو با متخصص زنان و زایمان در خصوص سرطان سینه

علائم سرطان سینه

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که احساس توده در بافت سینه یا درد داشته باشید و بخواهید بدانید علائم سرطان سینه چیست؟ و درد سینه نشانه چیست؟ از مشهورترین علائم سرطان سینه در زنان می­توان به برخی از این موارد اشاره کرد:

احساس توده در داخل سینه و یا زیر بغل

تفاوت سایز بین دو پستان

تغییر شکل در پستان­ها

ترشح مایعات و چرک و خون از نوک پستان

تغییر در رنگ و اندازه نوک سینه

مشاهده تو رفتگی یا برآمدگی در نوک سینه

تغییر در پوست سینه به شکل پوست پرتقالی شدن

احساس درد در بافت سینه

خارش در نوک سینه

سوزش در نوک سینه

پوسته پوسته شدن نوک سینه

علائم سرطان سینه در بیشتر مواقع با احساس توده در نواحی سینه و زیر بغل احساس می­شود. درد سینه و سرطان سینه همیشه با هم همراه نیستند و ممکن است این درد نشانه چیز دیگری باشد. همین طور وجود توده سینه نشان دهنده سرطان سینه نیست و باید مورد بررسی پزشک قرار بگیرد  در بیشتر مواقع این توده­ها ممکن است کیست و یا توده خوش خیم باشند.

تفاوت کیست و توده سرطانی

توده های سرطانی در بیشتر مواقع درد ندارند و اگرآن ا را لمس کنید سفت هستند و اغلب حرکت نمی­کنند و به شکل چسبیده به بافت اطراف هستند. اما کیست­ها که در واقع کیسه­هایی با غشای نازک­اند که از مایعاتی انباشته شده­اند، علائم کیست سینه به این ترتیب است که در زمان لمس بسیار نرم هستند و اغلب جابجا می­شوند. کیست سینه در زمان نزدیک شدن به عادت ماهیانه مشهودتر است.

انواع سرطان سینه

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا سرطان سینه فقط به یک شکل نمود می­کند یا اینکه انواعی دارد؟ باید بگوییم که این سرطان بنا بر مکان تشکیل توده سرطانی در سینه و نوع خوش خیم یا بدخیم بودن دارای انواعی است که دو نوع شایع و مهم آن را در این مبحث معرفی می­کنیم:

کارسینوم واکتال تهاجمی

این نوع سرطان سینه در مجاری حمل شیر تا نوک پستان را درگیر می­کند. این سرطان علائم چندانی ندارد و در برخی موارد باعث ایجاد توده در بافت سینه می­گردد. همچنین باعث ترشح از نوک پستان هم می­شود. واکتال را از طریق ماموگرافی می­توان تشخیص داد.

کارسینوم لوبلار تهاجمی

این نوع سرطان در غدد تولید کننده شیر ایجاد می­شود و اغلب علائم چندانی ندارد از این رو با ماموگرافی قابل تشخیص نیستند و فقط از طریق نمونه برداری می­توان پی به آن برد.

انواع دیگری از سرطان سینه مانند نوع التهابی، سرطان پستان متاستاتیک، پاپیلاری پستان و سه گانه وجود دارد که نسبت به ین دونوع از ابتلای کمتری برخوردارند.

اما توده­های سرطانی را می­توان به دو نوع خوش خیم و بدخیم هم تقسیم کرد. فرق این دو در این است که سرطان سینه خوش خیم نوعی تکثیر غیر طبیعی سلول­ها در بافت است که در یک جا متوقف می­شود و به سایر اندام­ها آسیب نمی­رساند. اما نوع سرطان سینه بدخیم این گونه نیست و تکثیر سلول­ها تا جایی پیش می­رود که به سایر اندام­ها و ارگان­های بدن هم نفوذ می­کند.