با آمدن فصل تابستان و گرم شدن هوا انواع حشرات از جمله سوسک در خانه بسیاری از افراد دیده میشود و اکثرا بخاطر خلاص شدن از این موجودات به سراغ سم پاشی میروند. اما بجای هزینه برای سم پاشی یا استفاده از مواد شیمیایی مضر که امکان آسیب زدن به خودتان را هم دارد میتوانید روش های خانگی برای دفع سوسک را یاد بگیرید و امتحان کنید.

وجود سوسک ها در خانه علاوه بر احساس بدی که به شما میدهد میتواند انواع بیماری ها را به شما منتقل کند و در صورت تماس با پوست حساسیت هایی در پوستتان ایجادکند. پس اگر حتی در یک بخش از خانه تان مثلا آشپزخانه ، حمام یا دسشویی سوسک دیدید فورا دست به کار شوید و از تله های خانگی برای بیرون بردن و نابودی آنها استفاده کنید چون به تدریج تعداد آنها بیشتر شده و به همه جای خانه حمله ور میشوند. در ادامه چند روش خانگی آسان و در عین حال بسیار موثر برای فراری دادن سوسک ها را برایتان آورده ایم.

بهترین روش های خانگی برای دفع سوسک

بهترین روش های خانگی برای دفع سوسک

دفع سوسک با محلول پیاز

مواد مورد نیاز برای تهیه ماده دفع سوسک:
1عدد پیاز متوسط
1 قاشق جوش شیرین
طرز تهیه ماده دفع کننده سوسک های ریز و درشت خانه:
ابتدا پیاز را خرد کنید و جوش شیرین روی آن بریزید خوب ترکیب کرده سپس آن را در گوشه های منزل قرار دهید . اتفاقی که می افتد این است که سوسک های پنهان در خانه بیرون آمده و خود به خود نابود می شوند.

استفاده از ترکیب سیر و پیاز و فلفل

در این ترکیب بوی آزاردهنده از ترکیب سیر و پیاز و فلفل سوک ها را فراری می دهد وکمک می کند از دست سوسک ها خلاص شوید و مانع بازگشت دوباره سوسک ها به خانه شوید.

مواد مورد نیاز:

1 پیاز کامل
1 قاشق غذاخوری فلفل قرمز
1حبه سیر تازه
1 لیتر آب
یک کاسه ی کوچک
1 بطری اسپری پلاستیکی تمیز

روش تهیه ماده ضد سوسک

سیر و پیاز را پوست کنده و خرد کنید سپس داخل کاسه بریزید سپس فلفل را اضافه کرده و هم بزنید سپس آب را اضافه کنید و خوب هم بزنید اجازه دهید ترکیب یک ساعت بماند تا مواد خوب خیس بخورند. بعد از اتمام مراحل مخلوط را داخل بطری آب پاش یا اسپری ها بریزید و در مکان هایی که سوسک وجو دارد بریزید.

استفاده از تفاله قهوه

بسیاری از افراد تفاله قهوه را بیرون می ریزند، ولی اگر شما از وجود سوسک در خانه و کابینت خود گلایه دارید بهتر است این تفاله ها را بیرون نریزید. در واقع باید بدانید تفاله قهوه یکی از بهترین روش های از بین بردن سوسک کابینت و خانه می باشد و به خوبی می تواند سوسک ها را از بین ببرد. در خانه و یا کابینت شما اگر درزی وجود دارد باید به آن دسترسی داشته باشید و مقداری از این تفاله قهوه را درون آن بریزید. تفاله قهوه از ورود سوسک ها جلوگیری می کند و نمی گذارد آنها وارد خانه شما شوند.

استفاده از شکر و جوش شیرین

این یک روش ساده و طبیعی برای کشتن سوسک ها است. در شکر و جوش شیرین، شکر برای جذب سوسک ها و جوش شیرین برای کشتن آنها استفاده می شود. جوش شیرین سیستم گوارش سوسک ها را از بین می برد و آنها را به مرگ می کشاند. شما می توانید مخلوط پودر شکر و جوش شیرین را با مقدار مساوی ترکیب کنید، این مخلوط را در نزدیکی مناطق آلوده به سوسک در خانه خود پخش کنید. سوسک هایی که این مخلوط را بخورند،جوش شیرین با اسید معده آنها واکنش نشان می دهد و باعث می شود تا گاز به وجود بیاید.

استفاده از محلول صابون

شما می توانید از صابون حمام روزانه خود را برای خلاص شدن از شر سوسک ها استفاده کنید. محلول آب و صابون را با مقدار خوبی از صابون تهیه کنید و این محلول را به صورت اسپری بر روی سوسک اسپری کنید. بسیاری از آنها بلافاصله می میرند ،زیرا منافذ تنفسیشان با آب صابون محصور می شود. شما همچنین می توانید محلول را به ناحیه آلوده اسپری کنید تا آنها را بیرون ببرید.

این یکی از ساده ترین روش ها برای از بین بردن سوسک ها است.